برگزاری 23 جشن گلریزان در سراسر استان کرمان در سال گذشته
کد خبر: 3714360
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱
موحد اعلام کرد:

برگزاری 23 جشن گلریزان در سراسر استان کرمان در سال گذشته

گروه اجتماعی - رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: سال گذشته حدود 23 جشن گلریزان در سراسر استان کرمان برگزار کردیم و خیران پرداخت 2 میلیارد تومان را برای آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد تعهد کردند.

به گزارش ایکنا از کرمان، یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان دیروز دوشنبه، 24 اردیبهشت در دیدار با اعضای ستاد دیه استان کرمان گفت: خانواده زندانی هم همراه با وی به آسیب‌های ناشی از عدم حضور سرپرست خانواده محکوم می‌شود و زندان تأثیر بسیار منفی برای جامعه خانواده زندانی و شخص زندانی دارد.
وی تصریح کرد: با وجود اینکه مسؤولان نظام و متولیان عدالت کشوری تلاش کرده‌اند، مجازات حبس را کاهش دهند، اما می‌بینیم، شمار زندانیان رو به رشد است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه 12 میلیون نفر در دنیا در زندان هستند، تصریح کرد: زندان در جرائم عمدی قابل توجیه است، اما در جرائم غیر عمدی که فرد به دلیل بی‌احتیاطی خطایی را مرتکب می‌شود، ماندن او در زندان مفید نیست، بلکه ضررهایی هم دارد.
موحد افزود: طرح ستاد دیه در زمان شهید لاجوردی بنا گذاشته شد که در آن تلاش می‌کنیم با کمک خیران بتوانیم، محکومان جرائم غیر عمدی را از زندان آزاد کنیم.
وی عنوان کرد: تاکنون 100 هزار نفر توسط ستاد دیه در سراسر کشور و 2 هزار و 944 نفر هم در استان کرمان آزاد شده‌ و 330 نفر طی سال گذشته آزادسازی داشته‌ایم.
رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: منابع ستاد دیه از طریق جشن‌های گلریزان و تلاش هیأت مدیره ستاد دیه و همچنین کمک خیران و مؤسسه‌های اقتصادی تأمین می‌شود.
وی اظهارکرد: سال گذشته حدود 23 جشن گلریزان در سراسر استان کرمان برگزار کردیم و خیران پرداخت 2 میلیارد تومان را برای آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد تعهد کردند.
موحد همچنین کمک ستاد دیه کشور را یکی از منابع ستاد دیه استان‌ها برشمرد و تأکید کرد: از تسهیلات بانکی هم برای آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد استفاده می‌شود و 546 مورد تسهیلات وام را در استان کرمان برای آزادسازی مددجویان جرائم غیر عمد داشته‌ایم.
انتهای پیام

captcha