استقبال بیش از 300 هزار دانشجو از مسابقات قرآن و عترت دانشجویی
کد خبر: 3714376
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸

استقبال بیش از 300 هزار دانشجو از مسابقات قرآن و عترت دانشجویی

گروه فعالیتهای قرآنی-مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: بیش از 300 هزار دانشجو از مسابقات قرآن و عترت دانشجویی در کشور استقبال کردند.

استقبال بیش از 300 هزار دانشجو از مسابقات قرآن و عترت دانشجویی

به گزارش ایکنا ازخراسان‌شمالی، محمد هادی عسگری، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در آیین اختتامیه سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویی در دانشگاه بجنورد اظهارکرد: جشنواره قرآن و عترت دانشجویی از برنامه های پر مخاطب این وزارتخانه بوده  که در ابتدا با استقبال پنج هزار نفر و امسال با 300 هزار مخاطب اجرا می شود.

وی با تاکید بر توسعه و گسترش فعالیت های قرآنی در سطح دانشگاه ها، افزود: تلاش می کنیم تا مباحث قرآنی بیش از پیش در دانشگاه ها ترویج شود تا در میان این همه آسیب اجتماعی دانشجویان بتوانند دردهای خود را از طریق مبانی قرآنی التیام بخشند.

عسگری با اشاره به ایجاد حلقه های تدبر در قرآن در دانشگاه ها، ادامه داد: توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی در دانشگاه ها از مهمترین اهداف برپایی جشنواره های قرآنی است.

وی با اشاره به لزوم آسیب شناسی برپایی این جشنواره ها به منظور ترسیم افق پیش رو، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت های موجود باید زمینه های بهرمندی دانشجویان از قرآن به عنوان خوان الهی را فراهم کنیم.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی،نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی نیز در این آیین اظهارکرد: امروز در شرایطی زندگی می کنیم و ادعا داریم که خواهان ایجاد تمدن اسلامی براساس قرآن هستیم حال اینکه باید این مهم را با بهرمندی از بیانات مقام معظم رهبری به همه عالم صادر کنیم.

وی با بیان اینکه هدف نهایی این جشنواره ها توسعه فرهنگ و تدبر قرآنی است، ادامه داد: برای ایجاد تمدن قرآنی باید در همه زمینه ها اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به عنوان پخته ترین و جلو دار ترین باشیم.

یعقوبی با بیان اینکه پایه تمدن اسلامی بر دیانت و سیاست استوار است، عنوان کرد:راهی که قرآن پیشنهاد می کند با قوام ترین راه برای اصلاح بشریت بوده بنابراین باید برای ایجاد تمدن اسلامی محکم و نفوذ ناپذیر باشیم.

وی یادآورشد: برای ایجاد تمدن اسلامی به تلاوت و تدبر دلخوش نمی‌کنیم به حفظ قناعت نکرده و به تعلیم و تربیت نیز اکتفا نخواهیم کرد بلکه همه این موارد را به عنوان زیرساخت ایجاد تمدنی اسلامی و قرآنی باهم می‌خواهیم.

به گزارش ایکنا در پایان این مراسم از نفرات برتر با اهدای لوح و تندیس جشنواره تقدیر شد.

captcha