ریشه آسیب‌های اجتماعی به کمرنگ بودن فرهنگ قرآنی بین مردم بازمی‌گردد
کد خبر: 3714378
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲

ریشه آسیب‌های اجتماعی به کمرنگ بودن فرهنگ قرآنی بین مردم بازمی‌گردد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ دکتر بانشی در مراسم تقدیر از برگزیدگان مرحله دانشگاهی سی و سومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه آمار آسیب‌های اجتماعی کشور بیانگر اینست که فرهنگ و سبک زندگی منطبق با تعالیم قرآن، به قدر کافی بر جامعه سایه‌گستر نشده، گفت: ریشه همه آسیب‌های اجتماعی به کمرنگ بودن فرهنگ زندگی قرآنی در بین مردم بازمی‌گردد.

اختتامیه مرحله دانشگاهی سی و سومین جشنواره قرآن دانشجویان برگزار شد

به گزارش ایکنا از خوزستان، دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز که در مرحله دانشگاهی سی و سومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور برگزیده، امروز 24 اردیبهشت ماه در معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز تقدیر شدند.

آیین اختتامیه مرحله دانشگاهی سی و سومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان، با حضور مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، قاریان و مبتهلان برتر در عرصه ملی و بین المللی، فعالان قرآنی استان و اهواز، دانشجویان و کارکنان در آمفی تئاتر شهید شهریاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر محسن بانشی مدیر امور فرهنگی دانشگاه شهید چمران به ارائه گزارش مختصری از جشنواره اخیر قرآنی پرداخت و گفت: در مجموع 180 نفر از دانشگاه شهید چمران اهواز در میان راه‌یافتگان به دو بخش معارفی و آوایی مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشجویان بودند که در بخش معارفی 28 نفر و در بخش آوایی نیز 14 نفر به مرحله منطقه ای راه یافتند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه شهید چمران اهواز امسال میزبان مرحله منطقه‌ای سی و سومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویی در بخش معارفی است، اظهار کرد: این مسابقه فردا 25 اردیبهشت در دانشگاه برگزار می شود. همچنین بخش های ادبی، هنری و فناوری این دوره از جشنواره نیز تا پایان خردادماه سال جاری برگزار خواهد شد.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: قرآن به صراحت و با الفاظ متعددی خود را کتاب هدایت بشر و کتاب زندگی معرفی کرده است.

بانشی با تاکید بر اینکه دانشگاه شهید چمران اهواز ظرفیت بالایی برای پرورش نخبگان قرآنی و افتخارآفرینی در این عرصه دارد، ادامه داد: تلاش دانشجویان در چنین جشنواره‌هایی، قدم اول آشنایی با قرآن است و باید سعی کنند از مرحله قرائت و حفظ فراتر رفته، وارد عرصه عمل به تعالیم قرآنی و گسترش فرهنگ زندگی قرآنی در جامعه شوند؛ در غیر این صورت راه به جایی نخواهیم برد.

وی افزود: از دوران پس از انقلاب اسلامی تا کنون گام های زیادی برای نشر فرهنگ قرآن برداشته شده اما در کنار آن، آمار آسیب‌های اجتماعی کشور بیانگر اینست که فرهنگ و سبک زندگی منطبق با تعالیم قرآن، به قدر کافی بر جامعه سایه‌گستر نشده که باید در این راستا همت مضاعف به کار گرفته شود؛ چراکه ریشه تمام آسیب های اجتماعی به کمرنگ بودن فرهنگ زندگی قرآنی در بین مردم بازمی‌گردد.

در ادامه مراسم، سید کریم موسوی به ابتهال‌خوانی و گروه آل‌یاسین به اجرای تواشیح پرداخت.

بنا به این گزارش، در پایان مراسم از 40 دانشجوی برگزیده در بخش «معارفی» و 28 دانشجوی برگزیده در بخش «آوایی» مرحله دانشگاهی سی و سومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان، با اهدای لوح و جوایزی تقدیر شد.

انتهای پیام

captcha