انتظارات از مسئولین متناسب با امکانات باشد
کد خبر: 3714387
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
حجت الاسلام نکونام:

انتظارات از مسئولین متناسب با امکانات باشد

گروه فرهنگی - نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: انتظارات از مسئولین باید بر اساس شرایط و امکانات باشد باید شرایط و موقعیت افراد را در نظر گرفت و مطابق آن انتظار داشت، توقع و انتظار بیجا و بی‌مورد کدورت‌آور است.

 

توقع و انتظار بیجا کدورت‌آور است

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز 24 اردیبهشت‌ماه در دیدار مسئولین و اعضای فعال انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان شهرکرد، اظهار کرد: جلسه بسیار خوب، پرنشاط، پر دغدغه و پرانگیزه‌ای بود که من از همه دغدغه‌های شما مطلع بودم و هیچ‌کدام برایم تازه نبود منتها خیلی دلم پردرد است و نمی‌دانم کجا باید بگویم و یکجایی پیدا بکنم و کسانی که دردهای من را بشنوند و اصلاً زمینه‌ای هم فراهم نشده است که آن کسانی که باید بشنوند باشند و من بگویم زیرا شما الحمدالله مهیا هستید و بگویم یا نگویم حضور دارید ولی آن‌هایی که باید مورد خطاب باشند و مطالب را بشنوند و عمل کنند، نیستند.
وی افزود: از خدا می‌خواهم یک موقعی، یک جایی و یک عرصه‌ای به وجود بیاید و آن‌هایی که باید بشنوند، باشند تا من بتوانم سفره دلم را باز کنم.
حجت‌الاسلام نکونام ادامه داد: کارهایی که شما فرمودید من تمام این کارها را انجام داده‌ام و هر کدامشان را به نوعی تجربه کرده‌ام، رفت و آمدها، ارتباط‌ها، گفتن‌ها، جلسات و توجه دادن به خطرات و ضایعات را ولی متاسفانه گویا استان بر پایه اختلاف و تک روی شکل گرفته است که این یکی از دردهای من است و هرچه تلاش می‌کنیم سیاسیون، مذهبیون، هیئت‌ها، مساجد و مراکز مختلف را به هم نزدیک کنیم نشده است.
وی اضافه کرد: وقتی روحیه انقیاد و سلم در یک جمعی وجود نداشته باشد زمین و آسمان هم به او بگویند، کار خودش را می‌کند و چکار می شود کرد؟ هرچند عکسش را انتظار دارند، انتظار دارند امام جمعه تمام عیار تسلیم آن‌ها باشد، در این صورت امام جمعه باید به تعداد هیئت هایمان، مساجدمان، مجموعه‌های سیاسی‌مان و تمام فعالین استان تکه تکه بشود و هر تکه امام جمعه در یکی از آن‌ها باشد، آیا می‌شود!؟
حجت‌الاسلام نکونام در ادامه اظهار کرد: متاسفانه کار در این فضا بسیار سخت است، این را تا به حال با این صراحت نگفته بودم، ولی وقتی مطالبات خیلی خوب و پر دغدغه شما را شنیدم و دردمندانه و دلسوزانه دردهای من را گفتید که امیدوار هستم روزی شاهد این انسجام وهمدلی در استان باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: در مورد محتوای خطبه‌های نماز جمعه که اگر قرآن و تفسیر قرآن و سخن قرآن برای جوان مجذوب نباشد چه مجذوب است؟ نمایش!؟ یعنی بیاییم در نماز جمعه نمایش بدهیم!؟ خب خطبه‌های نماز جمعه است و جوان باید خودش را بالا بیاورد و وفق بدهد و دل بسپارد و ذوق و هنر جوان با قرآن مانوس شود.
وی ادامه داد: نسبت به فضاسازی شهر اشکال بسیار واردی است، فضاسازی شهر مناسب شهر شهرکرد نیست و باید در میادین و خیابان‌ها و مناسبت‌ها کار شود، و مسئولان امر چشم می‌گویند اما آنجور که باید نشد بعد هم چندین نوبت تذکر داده شده امّا هنوز شما گله‌مند هستید که معلوم می‌شود وظیفه انجام نشده است.
مومن تا به نتیجه قطعی نرسیده باشد باور نمی‌کند
حجت‌الاسلام نکونام گفت: به شما بگویم من دغدغه فرهنگی زیاد دارم اما تنهایم، جز یک عده قلیل و جمعی مثل شما دغدغه‌مندان که خب شما هم نمی‌توانید آن جور که باید نقش بیافرینید و مثل من دستتان بسته است و یک جمع قلیلی هستید، فقط یک تقاضا از شما دارم که هر چه به شما می‌گویند نپذیرید، تحقیق و بررسی کنید تا صحّت و سقم حرف‌ها و شایعات مشخص شود، مومن تا به نتیجه قطعی نرسیده نمی‌گوید و باور نمی‌کند.
وی افزود: نکته دیگر هم آنکه انتظارات باید بر اساس شرائط و امکانات باشد باید شرائط و موقعیت افراد را در نظر گرفت و مطابق آن انتظار داشت، توقع و انتظار بیجا و بی‌مورد کدورت‌آور است.
نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: جلسات متعدد با جوانان داریم، در ارتباط گیری با اینجانب هیچ محدودیتی نیست حتی وقت گرفتن و امثال آن هم نمی‌خواهد هر روز موقع نماز ظهر هر کسی خواسته آمده و منعی وجود نداشته منتهی مشکل همان است که گفتم، روحیه انقیاد و پذیرش ضعیف است.
امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: البته این حرف‌هایی که زدم به معنای ناامید کردن شما نیست بلکه این ها را گفتم تا بدانید چه خبر است و تلاش کنید و شرایط را هم بدانید و کمک بکنید تا انشالله دست به دست هم بدهیم و شهر و استانمان را به آن جایی که شما دغدغه‌اش را دارید برسانیم.
وی تصریح کرد: من بارها گفته‌ام که این هیئات را بیاورید در برنامه‌ها شرکت بدهید اما این هیئت آمده هیئت بعدی فرار کرده است ، اصلا نمی توانند همدیگر را تحمل کنند، هیئت‌ها خودشان با هم مشکل دارند می‌گویند با امام جمعه مشکل داریم، با امام جمعه چه مشکلی دارید؟ کدام هیئت را تحویل نگرفتم؟ کدام هیئت آمده نظر داده و من نظرش را آن طور که معقول بوده نپذیرفتم؟ خب چکار بکنیم؟ البته ممکن است نظری یا پیشنهادی باشد که یا عملی نبوده یا به هر دلیل قابل قبول نبوده یا مصلحت اقتضا نمی کرده و پذیرفته نشده باشد امّا زمینه ارتباط همیشه فراهم بوده است و جلساتی هم گذاشته و صحبت شده اما نتیجه مطلوب را نداشته است.
امام جمعه شهرکرد ادامه داد: بنابراین نباید ناامید بشوید، به هر مقداری که می‌‎توانید کمک بکنید تا انشالله فضاها درست بشود و اشکالات برطرف بشود و ضعف‌ها یکی پس از دیگری رفع بشوند و حضور جوان‎‌ها را زیاد کنید. من با تمام وجود در خدمت جوانان بوده و هستم و در استان بیشترین علاقه و امیدم جوانان هستند، جوانان عزیز هم تلاش کنند تا امن‌ترین جایگاه و سالم‌ترین پایگاه را برای خودشان جایگاه و پایگاه نماز جمعه و امامت جمعه بدانند و در دام اختلاف‌های استانی گرفتار نشوند.
نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: در مقایسه با مراکز استان‌ها، اینجا خیلی مردمی‌تر رفتار می‌شود اموری که گاهی در فضاهای مجازی مطرح می‌شود بیشتر از آن در این استان عملا مورد توجه است نه مطرح می‌شود و نه بنای مطرح شدن است از جمله وظائف هر روحانی و امام جمعه تواضع و مردم داری و متخلّق به اخلاق انسانی بودن است.
لازم به ذکر است، در ابتدای این جلسه نیز تعدادی از اعضای انجمن‌های اسلامی دانش آموزان شهرکرد مهم‌ترین دغدغه‌ها و مشکلات خود در حوزه‌های مختلف استان را بیان کردند.

captcha