44 شهید و دوهزار زخمی در نوار غزه
کد خبر: 3714505
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۶
در تظاهرات اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس:

44 شهید و دوهزار زخمی در نوار غزه

گروه بین الملل ــ طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین بیش از 44 نفر در تظاهرات «بازگشت بزرگ» و اعتراض به افتتاح سفارت آمریکا در «قدس» در نوار غزه به شهادت رسیدند.

 کشتار مسلمانان بی‌گناه فلسطین در حاشیه انتقال سفارت آمریکا به قدس

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم؛ امروز «دوشنبه» همزمان با برگزاری مراسم افتتاح سفارت آمریکا در «قدس» سربازان اسرائیلی بیش از 44 نفر را در نوار غزه به شهادت رساندند و نزدیک به دوهزار نفر را زخمی کردند. طبق اعلام منابع خبری، تعداد شهدای امروز در حال افزایش است.

طبق اعلام پایگاه خبری روسیا الیوم؛ امروز صبح در نوار غزه تظاهراتی به نام «ملیونیة العودة» در نوار غزه در سالگرد نکبت فلسطین و در اعتراض به افتتاح سفارت آمریکا در قدس برگزار شد.

همچنین طبق اعلام پایگاه خبری حمرین نیوز؛ نیروهای اسرائیلی به تظاهراتی که در قدس و در برابر مقر سفارت آمریکا در حال برگزاری بود حمله کردند و تعداد زیادی از تظاهرات کنندگان را دستگیر کردند.

در این حال پایگاه خبری «معا» فلسطین اعلام کرد: در درگیری های امروز «احمد رنتیسی» پسر محمود رنتیسی یکی از رهبران بارز جنبش حماس به شهادت رسید.

از سوی دیگر بر اساس اعلام پایگاه خبری الیوم 24؛ ملانیا ترامپ دختر رئیس جمهور آمریکا، ساختمان سفارت آمریکا در قدس را افتتاح کرد.

همچنین رویترز خبر داد: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل بدون توجه به اعتراضات ادعا کرد : افتتاح سفارت آمریکا در قدس روز بزرگی است و در یاد مردم اسرائیل خواهد ماند.

از سویی دیگر ترامپ رئیس جمهور آمریکا در یک پیام ویدئویی به مناسبت افتتاح سفارت آمریکا در قدس ادعا کرد: ما تا رسیدن به توافق‌نامه صلح کامل به گفتگوها پایبند هستیم. وی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود ادعا کرد: امروز روز بزرگی برای اسرائیل است.

همچنین طبق اعلام شبکه  CNN «جرد کوشنر» مشاور و داماد ترامپ گفت: ترامپ به وعده‌های خود عمل کرد.

در همین راستا بسیاری از کشورهای جهان از جمله فرانسه، مصر و انتقال سفارت آمریکا به قدس را محکوم کرده و این اقدام را بر خلاف قوانین بین‌المللی دانستند.

بنا به اعلام پایگاه خبری روسیا الیوم، «ریاض منصور» نماینده فلسطین در سازمان ملل اعلام کرد: شورای امنیت سازمان ملل متحد احتمالا در 24 ساعت آینده جلسه اضطراری برای بررسی تحولات فلسطین تشکیل خواهد داد.

انتهای پیام

captcha