رصد و تقویت حوزه‌های تخصصی از مهم‌ترین عوامل مقابله با تهدیدات زیستی است
کد خبر: 3714507
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵

رصد و تقویت حوزه‌های تخصصی از مهم‌ترین عوامل مقابله با تهدیدات زیستی است

گروه اجتماعی- جانشین قرارگاه پدافند زیستی کشور با تاکید بر اهمیت موضوع تهدیدات زیستی و مشاهده انواع آن در نقاط مختلف جهان گفت: در این راستا ما باید سه فعالیت دفاعی خود شامل رصد و تقویت زیرساخت‌ها، توسعه‌ اقدامات مربوطه و تقویت حوزه‌های تخصصی را در دستور کار خود قرار دهیم.

رصد و تقویت حوزه‌های تخصصی از مهم‌ترین عوامل مقابله با تهدیدات زیستی استبه گزارش ایکنا از کردستان، علی مهدی‌پور، جانشین قرارگاه پدافند زیستی کشور امروز، ۲۴ اردیبهشت در همایش منطقه‌ای «مدیریت پیشگیری و کنترل تهدیدات زیستی و بیولوژیک» که در دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان برگزار شد با اشاره به اهمیت بحث پدافند غیرعامل اظهار کرد: انتخاب عنوان این موضوع اقدامی پدافندی در راستای پیش بینی و پیشگیری بوده و امید است دستاوردهای این همایش راهبردی برای انجام فعالیت های آینده در زمینه پدافند غیرفعال باشد.
وی افزود: در صنعت پدافند زیستی حوزه‌های تهدیدات زیستی که در کشور با آن مواجه هستیم به عنوان بحث عمومی زیستی و حوادث زیستی به آن پرداخته می‌شود.
جانشین قرارگاه پدافند زیستی کشور با اشاره به اینکه تهدیدات زیستی از تهدیدات انسان ساز است و توسط جریان خاصی صورت می گیرد، عنوان کرد: حوادث تهدیدات زیستی عامدانه از طرف حوادث خاص آغاز نمی شود و ممکن است بعد از یک حادثه طبیعی،تبدیل به حوادث زیستی شوند.
وی با اشاره به اینکه تهدیدات مصنوعی و ساختگی زیادی را در نقاط مختلف جهان مشاهده کرده ایم؛ بیان کرد: آنچه امروز با آن سروکار داریم چرخه پدافند زیستی است که باید به صورت اقدامات دسته جمعی و کار جمعی به آن پرداخته شود.
مهدی پور افزود: تهدیدات زیستی اپیدمی گسترده ناشناخته‌ای است که ممکن است به صورت بیماری‌های آنفولانزا ناشناخته بروز کند.
وی با تأکید بر اهمیت موضوع تهدیدات زیستی و مشاهده انواع آن در نقاط مختلف جهان اعلام کرد: در این راستا ما باید سه فعالیت دفاعی خود شامل رصد و تقویت زیرساخت ها، توسعه‌ اقدامات مربوطه و تقویت حوزه‌های تخصصی را در دستور کار خود قرار دهیم.
جانشین قرارگاه پدافند زیستی کشور اعلام کرد: در سال ۸۸ دو برنامه ریزی در شورای امنیت ملی بررسی و طرح جامع نظام میکروبی کشور تدوین و در سال ۹۲ قرارگاه پدافند غیرعامل کشور راه اندازی شد.
انتهای پیام

captcha