العبادی: برای تشکیل دولت جدید آماده هستیم/ همه به نتایج انتخابات احترام بگذارند
کد خبر: 3714511
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳

العبادی: برای تشکیل دولت جدید آماده هستیم/ همه به نتایج انتخابات احترام بگذارند

گروه بین‌الملل ــ «حیدر العبادی»، نخست وزیر عراق پس از برگزاری انتخابات، برای تشکیل دولت جدید با همکاری ائتلاف‎های پیروز، اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم؛ حیدر العبادی امروز (دوشنبه) در سخنرانی خود که از تلوزیون رسمی عراق پخش شد، گفت: بعد از این که توانستیم انتخابات را در زمان تعیین شده برگزار کنیم و ملت توانستند در امنیت کامل پای صندوق‌های رأی بیایند؛ من از همه مردم و ائتلاف‌های سیاسی می‌خواهم که به نتایج انتخابات احترام بگذارند و در صورتی که به نتایج اعتراض دارند، از راه قانونی وارد عمل شوند.

وی افزود : از همه نامزدهای انتخابات می‌خواهم که منافع کشور را بر منافع خود ترجیح دهند و اولویت آن‌ها حفظ امنیت و ثبات کشور باشد.

برای تشکیل دولت جدید آماده هستیم / همه باید به نتایج انتخابات احترام بگذارند

در همین راستا رویترز اعلام کرد: با شمارش نیمی از آراء، تاکنون ائتلاف سائرون وابسته به «مقتدی صدر»، بیشترین آراء را کسب کرده است. همچنین ائتلاف «هادی العامری» بعد از این گروه قرار دارد و ائتلاف «حیدر العبادی» نخست وزیر فعلی عراق نیز سوم است.

با توجه به نتایج در حال حاضر هیچ ائتلافی نمی‌تواند دولت آینده عراق را تشکیل دهد، چون ائتلاف پیروز باید بیشترین کرسی‌ها را در انتخابات به دست آورد و ائتلاف‌ها باید با گفتگو بر سر تشکیل دولت به توافق برسند. گروه‌های سیاسی در عراق بعد از اعلام رسمی نتایج برای تشکیل دولت 90 روز فرصت خواهند داشت.

یادآور می‌شود، این نخستین انتخاباتی است که بعد از شکست داعش در عراق برگزار می‌شود. بر اساس آمار اعلام شده 44.52 درصد از مردم عراق در این انتخابات شرکت کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود نتایج رسمی انتخابات آخر وقت امروز «دوشنبه» اعلام شود.

انتهای پیام

captcha