فرهنگ‌سازی و آموزش در زمینه به کارگیری اصول پدافند غیر عامل در رأس امور قرار گیرد
کد خبر: 3714512
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱

فرهنگ‌سازی و آموزش در زمینه به کارگیری اصول پدافند غیر عامل در رأس امور قرار گیرد

گروه سیاسی- معاون سیاسی و امنیتی استانداری کردستان گفت: فرهنگ سازی و آموزش عمومی در زمینه به کاری گیری اصول پدافند غیر عامل در بخش‌های دولتی و غیر دولتی، پیش بینی مواد درسی در سطوح مختلف با موضوع پدافند غیر عامل و توسعه تحقیقات در این زمینه در رأس امور قرار گیرد.

فرهنگ‌سازی و آموزش در زمینه به کارگیری اصول پدافند غیر عامل در رأس امور قرار گیردبه گزارش ایکنا ازکردستان، حسین خوش اقبال، معاون سیاسی و امنیتی استانداری کردستان امروز، 24 اردیبهشت ماه در همایش منطقه‌ای «مدیریت پیشگیری و کنترل تهدیدات زیستی و بیولوژیک» که در دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی انسان از گذشته‌های دور تا امروز مسئله امنیت است.
وی افزود : در نظام مقدس انقلاب اسلامی ایران توجه به مسئله امنیت،دفاع و مقابله با تهدیدات از جمله مسائلی است که مورد توجه مسئولان نظام بوده است.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کردستان عنوان کرد: تهدیدات به دو بخش انسان‌ساز و طبیعی تقسیم می‌شود که تهدیدات انسان‌ساز توأم با برنامه‌ریزی و اندیشه است.
وی بیان کرد: با تفکر در تهدیدات انسان ساز جایگاه و نقش پدافند غیرعامل در ایجاد، بالا بردن و مقابله با تهدیدات مشخص می‌شود.
خوش اقبال، انجام هرگونه سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی برای پدافند غیرعامل را لازم و مؤثر دانست و گفت: وقوع حوادث و سوانح انکار ناپذیر است، لذا باید کوشید اثرات مخرب اقتصادی ناشی از حوادث طبیعی را کاهش داد.
وی داشتن شناخت و نگرش درست، آمادگی مناسب، احساس مسئولیت، رویارویی با سوانح و حوادث را از جمله اصول انکارناپذیر در برخورد با حوادث دانست.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کردستان بیان کرد: در مسئله پدافند غیرعامل دو چرخه پیشگیری و پیش‌بینی را داریم تا در برخورد با این حوادث دچار چالش نشویم، به عبارتی پدافند باید با نگاهی پیشگیرانه و فکر متمرکز به شناخت نقاط ضعف و قوت بپردازد.
خوش اقبال عنوان کرد: اگر بتوانیم پیشگیری و پیشبینی لازم از حوادث را داشته باشیم میزان تهدیدات و هزینه‌ها بسیار کاهش می‌یابد.
وی افزود: یکی از نکات قابل توجه مدیران، کارشناسان و دستگاه‌های اجرایی استان از بین بردن بروز خطرات و اقدامات پیشگیرانه است، که با هدف کاهش آسیب‌های احتمالی در حوزه‌های مختلف انجام می شود.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کردستان بیان کرد: فرهنگ سازی و آموزش عمومی در زمینه به کارگیری اصول پدافند غیرعامل در بخش‌های دولتی و غیر دولتی، پیشبینی مواد درسی در سطوح مختلف با موضوع پدافند غیر عامل و توسعه تحقیقات در این زمینه در راس امور باید قرار گیرد.
وی یادآور شد: زندگی انسان همواره با وقوع حوادث عجین شده که به سرعت یک چشم بر هم زدن قادر است زندگی را دگرگون کند، در این راستا لزوم رعایت اصول پیشگیرانه می‌تواند کار مؤثری باشد.
نتهای پیام

captcha