برگزاری مناظرات دانشجویی موجب آشنایی افراد با گفتمان سالم می‌شود
کد خبر: 3714515
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶

برگزاری مناظرات دانشجویی موجب آشنایی افراد با گفتمان سالم می‌شود

گروه اجتماعی- یک عضو هیأت علمی دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ گفتمان منجر به تقویت مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی در جوانان می‌شود، گفت: این امر منجر به تقویت ارتباط در جوامع خواهد شد.

برگزاری مناظرات دانشجویی موجب آشنایی افراد با گفتمان سالم می‌شودمهدی صالحی، یک عضو هیأت علمی دانشگاه کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ گفتمان یک نیاز اساسی دنیای کنونی است، اظهار کرد: فرهنگ گفتمان به معنای ایجاد ظرفیتی است که فرد در قالب آن با مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی آشنا می‌شود.
وی افزود: در فرهنگ گفتمان آستانه تحمل فرد در حین برخورد با آراء مخالف، ارتقاء یافته و قدرت استدلال منطقی و علمی نیز در وی تقویت می‌شود.
این عضو هیأت علمی دانشگاه کردستان برگزاری مناظرات علمی دانشجویی را یکی از روش‌های آشنایی افراد با گفتمان سالم دانست و بیان کرد: مناظرات علمی منجر به ترویج فرهنگ مناظره میان جامعه علمی می‌شود.
وی بیان کرد: دانشجویان به عنوان سفیران فرهنگ پس از یادگیری این قوانین آن را به سایر اقشار جامعه نیز منتقل خواهند کرد.
صالحی با تأکید بر اینکه اگر دانشجویان در راستای تقویت هنر ارتباط گیری خود تلاش کنند، با نحوه صحیح ارائه ادله و دانسته‌های خود آشنا خواهند شد، یادآور شد: دانشگاه می‌تواند به عنوان یکی از شاخص‌ترین مراکز تقویت این مهم زمینه برگزاری مناظرات دانشجویی را فراهم کند.
انتهای پیام

captcha