دست‌یابی به معنای زندگی در گرو هدفمندکردن آن است
کد خبر: 3714517
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵

دست‌یابی به معنای زندگی در گرو هدفمندکردن آن است

گروه معارف -رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: اسلام معتقد است برای رسیدن به معنای زندگی باید برای رسیدن به مقصد متعالی که سعادت و کمال انسان می‌باشد، تلاش کنیم.

دست‌یابی به معنای زندگی در گرو هدفمندکردن آن است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قطبی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در گفت‌‎وگو با ایکنا از اصفهان در خصوص فلسفه و معنای زندگی، اظهار کرد: بعضی معنای زندگی را در دنبال کردن اهداف آن می‌دانند و برطبق این دیدگاه، هر چه فرد اهداف والاتری داشته باشد، زندگی او معنادارتر خواهد بود.
وی افزود: عده‌ای هدف زندگی را توانایی تأثیرگذاری بر دیگر انسان‌ها می‌دانند و معتقد هستند که هر چه تأثیرگذاری بر دیگران عمیق‌تر و بیشتر باشد، زندگی هم معنادارتر خواهد بود.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان بیان کرد:عده‌ای نیز هدفمندی زندگی را در موفقیت‌های پی درپی می‌دانند و معتقدند این موفقیت‌ها سبب دلخوشی آنها به زندگی می‌شود. برخی دیگر اعتقاد دارند هویت انسان، احساس وجود داشتن و برقراری ارتباط در اجتماع؛ هدف و معنای زندگی را ترسیم می‌کند.
قطبی با بیان اینکه هدف‌داری و رشد دربردارنده معنای اسلامی زندگی است، گفت: از نظر اسلام برای رسیدن به معنای زندگی باید  برای رسیدن به مقصد متعالی که سعادت و کمال انسان است، تلاش کنیم. انسان باید دائما به سمت رشد و کمال در حرکت باشد و فلسفه بعثت پیامبران نیز کمک به پیشرفت این رشد و یافتن گوهر اصلی زندگی است.
وی ادامه داد: با دقت در آیات قرآن متوجه خواهیم شد که آیاتی با مضمون تکلیف، مأموریت و رشد انسان به موشکافی رابطه میان انسان و خالق و کشف معنای مخلوق بودن اشاره دارد که این دقیقا همان معنای زندگی است.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: انسان با نادیده گرفتن رابطه خود با خالق، اینکه زندگی را گذر کوتاه عمر بداند و برای آن افقی قائل نشود و موفقیت‌های جزئی را معنا قرار بدهد، نمی‌تواند به معنای درست زندگی دست پیدا کند. اگر افق دید انسان گسترده باشد وهدف واقعی زندگی را بخواهد به ناچار باید رابطه خود با خالق را کشف و تقویت کند.

وی در خصوص اینکه رسیدن به معنای واقعی زندگی هدفی قابل تحقق است گفت: اگر دستیابی به معنای واقعی زندگی تحقق ناپذیر بود، ادیان وپیامبران دینی تا این اندازه به دین و کشف رابطه مخلوق با خالق تاکید نمی‌کردند. البته هر انسانی به اندازه توان، همت، یقین و فهم خود به معنای واقعی زندگی دست خواهد یافت.
وی افزود: عوامل مادی و هوای نفس مانع توجه انسان به خالق و اصل هدف خلقت خواهد شد وهر چه فاصله انسان با خالق بیشتر شود، انسان از معنای واقعی زندگی دورتر شده و برعکس هر چه پیوند میان انسان و خالق قوی‌تر شود انسان به هدف ومعنای زندگی نزدیک‌تر خواهد شد.

انتهای پیام

captcha