انقلاب اسلامی ایران؛ الگویی برای همه ملت‌های آزادیخواه و استکبارستیز جهان است
کد خبر: 3714550
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
حجت‌الاسلام چراغی‌پور:

انقلاب اسلامی ایران؛ الگویی برای همه ملت‌های آزادیخواه و استکبارستیز جهان است

گروه اجتماعی - مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام از برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام راحل در ۳۰ نقطه ایلام خبر داد و گفت: نهضت بزرگ انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل با همراهی و پشتوانه مردمی، به پیروزی رسید و امروز الگویی برای همه ملت‌های آزادیخواه و استکبارستیز جهان است .

به گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین علی چراغی‌پور، مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام در نشست ستاد گرامیداشت ارتحال امام راحل (ره)، اظهار کرد: امام راحل یکی از چهره‌های منحصربه‌فرد و ممتاز جهان اسلام در عصر حاضر بوده است .
انقلاب اسلامی ایران؛ الگویی برای همه ملت‌های آزادیخواه و استکبارستیز جهان است
وی افزود: امام (ره) با شخصیت الهی با رهبری خاص خود با بهره‌گیری از احکام الهی و اسلامی توانستند نهضت بزرگ انقلاب اسلامی را با همراهی و پشتوانه مردمی، به پیروزی برسانند و امروز الگویی برای همه ملت‌های آزادیخواه و استکبارستیز جهان است .
چراغی‌پور با بیان اینکه نشست‌های گرامیداشت ستاد ارتحال امام راحل از اسفندماه 96 آغاز شده است، اضافه کرد: با توجه به مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام و استاندار ایلام، مقرر شد که مراسمات 14 و 15 خرداد به‌ صورت متمرکز در مسجد جامع شهر ایلام با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شود .
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام عنوان کرد: سخنران این مراسم به ‌صورت ملی دعوت خواهد شد و محوریت این برنامه نیز تبیین شخصیت و آرمان‌های امام راحل و با محوریت وحدت‌آفرینی اقشار مختلف مردم و مسئولان خواهد بود .
وی با بیان اینکه در 30 نقطه از استان برنامه‌های گرامیداشت سالگرد ارتحال امام راحل برگزار می‌شود، گفت: این مراسمات از 10 خردادماه سال جاری در مناطق مختلف شهری و روستایی آستان آغاز می‌شود که هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان برای برگزاری باشکوه این آیین در سطح استان ایجادشده است .
چراغی‌پور افزود: اهدای ثواب قرائت قرآن کریم به روح پرفتوح حضرت امام راحل به مدت سه شب، برگزاری نمایشگاه کتاب، برگزاری همایش تبیین شخصیت امام راحل با حضور روحانیون استان، استفاده ویژه از روحانیون اعزامی به‌ منظور تبیین شخصیت حضرت امام راحل، مسابقه وصیت‌نامه سیاسی و الهی امام راحل، توزیع اقلام فرهنگی و تبلیغاتی، حرکت دسته‌جات سوگواری و عزاداری به مقصد مسجد جامع ایلام، برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و صلواتی در مکان‌های مختلف، غبارروبی مزار شهدای گمنام، فعالیت‌های فرهنگی و ادبی در حوزه کودک و نوجوان از مهم‌ترین برنامه‌های این ایام است .
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام، در پایان با دعوت از اقشار مختلف مردم برای حضور در این آیین‌ها، عنوان کرد: مراسم گرامیداشت 15 خرداد 1342 به مناسبت شهادت بیش از 30 از مردم ایلام در بمباران هوایی رژیم بعثی در سال 61 نیز در استان برگزار خواهد شد
انتهای پیام
captcha