نقش تربیتی بانوان در انتقال مفاهیم قرآنی به خانواده‌ها
کد خبر: 3714587
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
طورانی عنوان کرد:

نقش تربیتی بانوان در انتقال مفاهیم قرآنی به خانواده‌ها

گروه فعالیت های قرآنی - مدیر موسسه شمیم گل‌های قرآنی اراک گفت: بانوان به دلیل دارا‌بودن نقش تربیتی می‌توانند به صورت اصولی مسائل قرآنی را فراگیرند و این مفاهیم را از جنبه آموزشی به خانواده خود انتقال دهند.

نقش تربیتی بانوان در انتقال مفاهیم قرآنی به خانواده‌ها

ملیحه طورانی، مدیر موسسه شمیم گل‌های قرآنی اراک در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی در ارتباط با سهم بانوان در انجام فعالیت‌های قرآنی اظهار کرد: در سال‌های اخیر به لحاظ شغلی فعالیت بانوان نسبت به آقایان پررنگ‌تر بوده است و توانسته‌اند در بخش‌های قرآنی نیز حضور پیدا کنند. بانوان به دلیل دارا بودن نقش تربیتی می‌توانند به صورت اصولی مسائل قرآنی را فراگیرند و این مفاهیم را از جنبه آموزشی به خانواده خود انتقال دهند.
وی گفت: جامعه نه به طور صد‌درصد اما، تا اندازه‌ای توانسته بستر مناسب را برای حضور و مشارکت بانوان درانجام امور قرآنی فراهم سازد، بطور مثال با توجه به زمان بیشتر تشکیل جلسات خانگی قرآن، استقبال بانوان از این نوع محافل بیشتر بوده و در نتیجه جامعه پذیرای بانوان برای فراگیری مفاهیم و مضامین قرآنی است.
طورانی افزود:از نظر موسسات قرآنی می‌توان گفت محافل انس با قرآن در بخش آقایان در مساجد بیشتر تشکیل می‌شود اما در بخش بانوان به این اندازه نیست. در سال‌‌های اخیر شاهد حضور کمتر بانوان در مسابقات قرآنی بوده‌ایم و به نظر بنده بانوان به دلیل نبود زمان کافی از جلسات قرآنی موسسات استقبال نمی‌کنند و به جلسات غیر‌حضوری اکتفا می‌کنند، همین عوامل از تعداد آ‌ن‌ها به مرور زمان می‌کاهد.
مدیر موسسه شمیم گل‌های قرآنی اراک بیان کرد: درسال‌های اولیه تدریس قرآن خانم‌هایی وجود داشتند که علی‌رغم علاقه به فراگیری قرآن فاقد سواد کافی در این بخش بودند به همین دلیل با ادغام روشی که برای بچه‌های پیش دبستانی(روش نوین) و یا به تعبیری روش مذهبی قدیمی توانستیم پس ازگذشت 8 ماه به فراگیری قرآن آن‌ها کمک کنیم، با توجه به اینکه افرادی هنوز با این مشکل مواجه هستند می‌توان با فعالیت بیشتر به شناسایی و آموزش هرچه بیشتر و بهتر آن‌ها پرداخت.
طورانی افزود: برای شناسایی بانوانی که از سواد قرآنی اندک برخوردارند و یا فاقد سواد لازم هستند می‌توان کار را از مساجد و محافل قرآنی مختلف آغاز کرد، امیدواریم بتوان در این قسمت بیش از گذشته تلاش کرد و با انجام این کار سهم بانوان از فعالیت‌های قرآنی را افزایش داد.
وی ادامه داد: بانوان از بحث‌های قرآنی به ویژه احکام به درستی مطلع نیستند که با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان بهتر است در کنار برگزاری کلاس‌های قرآن به بیان احکام هم پرداخته شود.
مدیر موسسه شمیم گل‌های قرآنی اراک بیان کرد: بانوان می‌توانند همراه با فرزندان خود در کلاس‌های‌قرآنی موسسات حضور پیدا کنند و آموزش‌های لازم را همراه با فرزند خود فراگیرند. بانوان فقط نیازمند یک تلنگر هستند تا بتوانند در عرصه‌های قرآنی حضور پیدا و مطالبات قرآنی خود را دنبال کنند.
انتهای پیام

captcha