روایتی از تلاش یک بانوی بیرجندی برای احیای ظرفیتی بی نظیر در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3714616
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵

روایتی از تلاش یک بانوی بیرجندی برای احیای ظرفیتی بی نظیر در خراسان‌جنوبی

گروه اجتماعی- بانویی بیرجندی با کار و تلاش روزافزون توانسته از گیاهان دارویی که ظرفیتی بی بدیل در خراسان‌جنوبی است محصولاتی ارگانیک تولید و به عنوان کارآفرین برتر شناخته شود.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، در ادامه سلسله گزارشات ایکنا از بانوان کارآفرین و توانمند استان، با بانویی آشنا شدم که به عنوان کارآفرین برتر شناخته شده و به ساخت محصولات بهداشتی ارگانیک مشغول است.
با او در نمایشگاهی آشنا شدم‌ زمانی که به سمتش رفتم در حال آموزش اصول طب اسلامی و فرمایشات پیامبران و امام(ع) در این خصوص به مردم بود.او با چنان شوقی از طب اسلامی سخن می گفت که مردم را جذب خود کرده بود.

روایتی از تلاش یک بانوی بیرجندی برای احیای ظرفیتی بی نظیر در خراسان‌جنوبی
فاطمه رزقی، کارآفرین برتر در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: شش سال پیش زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش‌های مربوط به گیاهان دارویی و کرم سازی را فراگرفتم و بعد از گرفتن مدرک مشغول به کار شدم.
وی افزود: خراسان‌جنوبی ظرفیت‌های بی نظیری به خصوص در گیاهان دارویی دارد که می‌توان از آن محصولات ارگانیکی به دست آورد که در کم تر جایی از جهان یافت می‌شود.
این بانوی کارآفرین بیرجندی بیان کرد: از مردم نیز می‌خواهم از محصولات ارگانیک استفاده کنند و کمتر به سمت استفاده از محصولاتی که دارای مواد شیمیایی هستند بروند.
رزقی ادامه داد: برپایی نمایشگاه‌ها سهم بسزایی در آگاهی نسل جوان و معرفی این محصولات و ظرفیت‌های استان دارد.
وی افزود: در بسیاری از نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنم و برایم نفع مادی مهم نیست و تنها به آموزش به خصوص نسل جوان می‌پردازم.

آموزش طب اسلامی
این بانوی بیرجندی ادامه داد: در نمایشگاه‌هایی که شرکت می‌کنم سعی می‌کنم مردم را با استفاده از محصولات طبیعی آشنا کرده و بیشتر اصول طب اسلامی را به آنان آموزش می‌دهم.
رزقی بیان کرد: اگر نمایشگاه‌ها بیشتر برگزار شود مردم و به ویژه جوانان بیشتر با محصولات طبیعی آشنا می‌شوند و به سمت استفاده از محصولات شیمیایی نمی‌روند.
وی با اشاره به عطر و بوی خاص گیاهان دارویی خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: کرم‌ها و محصولات بهداشتی را براساس آزمایش‌هایی که انجام می‌دهم می‌سازم.
وی افزود: به عنوان کارآفرین برتر در سازمان فنی و حرفه‌ای در استان شناخته شدم و دوست دارم این کار را تا زمانی که می‌توانم ادامه دهم.

روایتی از تلاش یک بانوی بیرجندی برای احیای ظرفیتی بی نظیر در خراسان‌جنوبی

کمک هایی خیرخواهانه
او به آموزش‌های خیرخواهانه خود اشاره کرد و ادامه داد: در موسسه آبشار عاطفه‌ها به نفع کودکان بی سرپرست، فعالیت‌هایی را که یاد دارم به افراد آموزش می‌دهم.
این بانوی بیرجندی بیان کرد: همچنین در مسجد باقرالعلوم(ع) به بانوان به صورت رایگان آموزش می‌دهم تا مردم بیشتر به سمت استفاده از نعمت‌هایی که خداوند در اختیار انسان قرار داده بیایند.
رزقی خاطرنشان کرد: تعدادی از زنان آموزش دادم و در حال حاضرآنان نیز به تولیدکننده تبدیل شده‌اند.

تلاش برای تحقق شعار سال
وی با اشاره به انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری، افزود: از زمانی که این فعالیت را آغاز کردم؛ عقیده‌ام این بود که باید خود تولیدکننده باشیم و از محصولات تولیدی خود مصرف کنیم.
وی ادامه داد: محصولاتی که تولید می‌کنم به شهرهای مختلف کشور فرستاده می‌شود و استقبال مردم نیز از این محصولات ارگانیک خوب است چرا که کالایی با مرغوبیت تولید می‌کنم.

روایتی از تلاش یک بانوی بیرجندی برای احیای ظرفیتی بی نظیر در خراسان‌جنوبی
این کارآفرین برتر خراسان‌جنوبی بیان کرد: تقریبا ۲۰ نوع محصول تولید می‌کنم که تمامی این محصولات ارگانیک بوده و ماده شیمیایی ندارد.
رزقی درخواستی نیز از مسئولان داشت و خاطرنشان کرد: درخواست می‌کنم مسئولان بیشتر تولیدکنندگان بومی را همراهی کنند و با برپایی بیشتر نمایشگاه‌ها به تولیدکنندگان کمک کنند تا با مصرف کنندگان ارتباط بیشتری داشته باشند.
رزقی با بیان اینکه البته مسئولان نهایت همکاری را دارند، یادآور شد: از ارگان‌ها و ادارات درخواست دارم تا برای هدایا از محصولات ارگانیک و بومی استان استفاده کنند چرا که این امر به ارتقا محصولات و معرفی تولیدکنندگان بومی کمک بسزایی می‌کند.

زهرا حمیدی 

انتهای پیام

captcha