برگزاری اولین سمینار معرفی استاندارد ملی «هفت سین آراستگی» در اردبیل
کد خبر: 3714670
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷

برگزاری اولین سمینار معرفی استاندارد ملی «هفت سین آراستگی» در اردبیل

گروه اجتماعی- به همت جهاددانشگاهی اردبیل و با همکاری اداره کل استاندارد استان، اولین سمینار معرفی استاندارد ملی «هفت سین آراستگی (7s)» دوشنبه 24 اردیبهشت در اردبیل برگزار و اولین دفتر دبیرخانه استانی آن در جهاددانشگاهی اردبیل راه‌ اندازی شد.

برگزاری اولین سمینار معرفی استاندارد ملی «هفت سین آراستگی» در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، در این سمینار، جواد فرخی، مدیر اجرایی معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: رویکرد جهادددانشگاهی، مهارت افزایی و ارائه آموزش های تخصصی مورد نیاز جامعه است.
وی تصریح کرد: این نهاد انقلابی در حال حاضر با فعالیت مرکز درمان ناباروری قفقاز، مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی و مراکز آموزشی و فرهنگی در زمینه بهداشت باروری، کشاورزی، گردشگری سلامت و مطالعات شهری فعالیت می کند و توانسته است در انجام ماموریت های محوله از سوی استان موفق عمل کند.
مدیر اجرایی معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی استان اردبیل رعایت استانداردهای ملی و جهانی را لازمه تحقق شعار «حمایت از کالای ایرانی» عنوان و تصریح کرد: بایستی استانداردهای لازم در تولیدات و خدمات رعایت شود و این نهاد ماموریت دارد در تحقق و اجرایی شدن آن گام بردارد که ایجاد اولین دبیرخانه استانی استاندارد ملی "هفت سین آراستگی (7s)" در جهاددانشگاهی اردبیل از مهمترین برنامه های این واحد در این راستا است.
فرخی از آمادگی جهاددانشگاهی برای همکاری با اداره کل استاندارد استان و انجمن علمی استاندارد ایران برای اجرایی کردن استاندارد ملی «هفت سین آراستگی (7S)» و برگزاری دوره ها و سمینارهای تخصصی مورد نیاز در قالب دبیرخانه استانی استاندارد ملی "هفت سین آراستگی (7s) خبر داد.
در این سمینار ناصر صادقی فرد، رئیس هیئت مدیره انجمن علمی استاندارد ایران با بیان اینکه این مدل استاندارد حاصل 30 سال تجربه اجرایی و منطبق با نیازهای سازمان ها است افزود: الزامات این استاندرد به عنوان مدل اجرایی در کلیه سازمان های تولیدی، خدماتی، تخصصی و عمومی در هر 3 گروه کوچک، متوسط و بزرگ قابل اجرا بوده و با رعایت آنها، سازمان متقاضی می تواند گواهینامه معتبر از شرکت بین المللی دریافت نماید.
صادقی فرد با اشاره به اینکه استاندارد سیستم مدیریت آراستگی (7سین) بر اساس آخرین الگوهای بین المللی و ISO طراحی و تدوین گردیده است خاطرنشان کرد: ساختارهای آراستگی، سیستم آراستگی، سرآمدی در آگاهی، سوا کردن، سامان دادن، سپیدی و پاکیزگی و سرآمدی در فرهنگ از جمله 7 عنصر اصلی در این استاندارد است.
وی با اشاره به اینکه این استاندارد در 21 اسفند 1396 در بیست چهارمین اجلاس کمیته ملی استاندارد مدیریت کیفیت از سازمان ملی استاندارد ایران ثبت ملی شد اظهارکرد: سیستم مدیریت هفت سین آراستگی با امکان ممیزی خارجی و اخذ گواهینامه و مدل تعاملی از ساختارهای اجرایی این استاندارد است.
مولف استاندارد سیستم مدیریت آراستگی یادآور شد: این استاندارد علاوه بر 3 بخش مقدماتی مشابه همه استانداردهای بین المللی، الزامات را در 7 بخش سمت گیری رهبری، سازمان دهی شایستگی کارکنان، محیط کار، سوا سازی ضایعات، سترون سازی و پاکسازی و سلسله مراتب بهبود، طبقه بندی کرده است.
در ادامه علیرضا حسنی، بازرس انجمن علمی استاندارد ایران با اشاره به بومی سازی و فرهنگ سازی استاندارد در زندگی و کار افراد در کشور افزود: انجمن علمی استاندارد ایران حامی استاندارد (7s) است و بایستی در کشور از تولیدات ملی و بومی با رعایت این استاندارد حمایت شود.
وی با بیان اینکه در تدوین استاندارد هفت سین آراستگی از اساس ایزو 1300استفاده شده است اظهار کرد: این استاندارد بسیار قدرتمند و قابل اجراست و اگر در کسب و کار و مشاغل عملیاتی شود مایه افتخار و سر بلندی کشور خواهد شد.
بازرس انجمن علمی استاندارد ایران در خصوص برگزاری دوره های آموزش کوتاه مدت جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل اظهار کرد: پیشنهاد می شود دوره های آموزشی کوتاه مدت در رشته های مختلف استاندارد با ارائه گواهینامه معتبر توسط جهاددانشگاهی استان برای ادارات و کارکنان سازمان ها تدوین و اجرایی شود.
حسنی از راه اندازی دفتر نمایندگی انجمن علمی استاندارد در استان اردبیل با همکاری جهاددانشگاهی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: بایستی استاندارد آراستگی در حوزه گردشگری استان اردبیل با توجه به پتانسیل های موجود در آن رعایت و اجرایی شود تا به صنعت توریست و ایجاد درآمد در کشور کمک کند.
در پایان این سمینار با اهدای لوح سپاس، از مدیران پیشکسوت بخش های دولتی و خصوصی استان که در زمینه استانداردسازی و اجرای مدل تعالی سازمان فعالیت نموده اند تجلیل شد.
انتهای پیام

captcha