مسئولان نهاد رهبری دانشگاه‌های فرهنگیان و آزاد خوزستان معارفه شدند
کد خبر: 3714672
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵

مسئولان نهاد رهبری دانشگاه‌های فرهنگیان و آزاد خوزستان معارفه شدند

گروه معارف ـ مراسم تکریم و معارفه مسئولان نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان امروز 25 اردیبهشت‌ماه برگزار شد.

مسئولان نهاد رهبری دانشگاه‌های فرهنگیان و آزاد خوزستان معارفه شدند

به گزارش ایکنا از خوزستان، مراسم تکریم و معارفه مسئولان نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان امروز 25 اردیبهشت‌ماه برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی تقوی، معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان گفت: فضیلت این ماه به خاطر شهرت آن به عنوان شهرالله است.

وی ادامه داد: در این مراسم گردهم جمع آمدیم تا حجت‌الاسلام جوانمردزاده به عنوان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ فرهنگیان خوزستان و حجت‌الاسلام عطائی‌نسب به عنوان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان معارفه شوند. بخش عمده این جابجایی‌ها به دلیل طول مسئولیت حجت‌الاسلام جوانمردزاده در دانشگاه آزاد اسلامی بوده است.

تقوی با بیان اینکه نقش دانشگاه فرهنگیان در نظام تربیتی ما بسیار با اهمیت است، گفت: پایه‌های تربیتی که در فضای آموزشی کشور رخ خواهد داد، در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد.

معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با تأکید بر اهتمام مقام معظم رهبری به دانشگاه فرهنگیان، گفت: در سال‌های آینده با رشد جمعیت دانش‌آموز مواجه می‌شویم که این تعداد با توجه به بازنشستگی تعداد زیادی از معلمان به آموزگار نیازمندند. بنابراین از تصویب ورود هفده‌هزار دانشجومعلم به دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور خرسندیم.

وی بیان کرد: همه خانواده‌های ایرانی مرتبط با مجموعه دانشگاه فرهنگیان هستند چرا که معلمان با معرفت و با تحصیلات علمی باعث رونق جامعه شود.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی، رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان، با گرامیداشت ماه مبارک رمضان گفت: بار تکلیفی که امام راحل با همراهی ملت ایران به مقصد رساند بسیار سنگین است.

وی با بیان اینکه همه ما به دنبال آن هستیم که تکالیف خود را به درستی شناخته و انجام دهیم، افزود: حضور مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان همه را متوجه جایگاه تأثیرگذار این مجموعه کرد. مجموعه‌ای که هیئت امنای ملت ایران را تربیت کرده و فرزندانمان به دست آنها سپرده می‌شود.

شفیعی ادامه داد: در این دانشگاه مهم و تأثیرگذار که معلم تربیت می‌شود و بار بسیار سنگین است، مدیران توانمند و پرتلاشی حضور دارند که برای رساندن این مسئولیت به مقصود و هدف نیازمند همراهان و یاورانی هستند تا در این حرکت به آنها کمک رساند. حضور نهاد رهبری در دانشگاه‌ها برای یاری رساندن در این مسئولیت سنگین است.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان در پایان گفت: نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان خوزستان با حجت‌الاسلام عطائی‌نسب تأسیس شد و اکنون از تجربیات وی در دانشگاه آزاد اسلامی استفاده خواهیم کرد و حجت‌الاسلام جوانمردزاده با تجربیات فراوان از مسئولیت در نهاد رهبری دانشگاه شهید چمران اهواز و دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان در دانشگاه فرهنگیان مستقر خواهد شد تا به سمت بلوغ و تکامل نزدیک‌تر شویم.

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم با اشاره به نقش و اهمیت دانشگاه فرهنگیان و ساخت نیروی انسانی کشور در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، گفت: معلمان باید از تخصص و تبحر کافی برای تربیت دانش‌آموزان برخوردار باشند.

وی گفت: نمی‌شود از فارغ‌التحصیل دیگر دانشگاه‌ها توقع شرایط علمی فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان را داشت؛ چرا که بدون دانش خاصی قطعاً سطح علمی دانش‌آموزان کاهش خواهد یافت. بنابراین باید جایگاه ویژه‌ای برای تربیت ویژه معلمان تدوین شود. متأسفانه در سال‌های اخیر دانشگاه فرهنگیان از سوی سازمان استخدامی کشور مورد بی‌مهری قرار گرفته و سالهاست که اجازه پذیرش دانشجوی جدید در این دانشگاه وجود ندارد. اگر با این روند پذیرش دانشجو ادامه پیدا کند، ما در سال‌های آینده با بحران بی‌معلمی مواجه خواهیم شد و آموزش و پرورش نمی‌تواند پاسخگوی هفده میلیون دانش‌آموز در سال‌های آینده باشد.

حیدری گفت: در پی حضور مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان مقرر شد هفده‌هزار دانشجومعلم در دانشگاه‌های فرهنگیان کشور جذب شوند. همچنین تذکرات رهبر انقلاب درباره سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفته و اجرا شود تا این بخش عظیم فرهنگی رسالت خود را به خوبی ایفا کند.

حجت‌الاسلام عبدالباری جوانمردزاده، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان خوزستان نیز در این مراسم با بیان اینکه انسان بدون فرهنگ دینی مُرده تلقی می‌شود، گفت: انسانی که می‌خواهد زنده بماند باید فرهنگ برترین را انتخاب کند.

وی ادامه داد: فرهنگ برترین به گفته قرآن کریم اسلام است. شاخصه فرهنگِ خدا، پیامبر اسلام(ص) و اوصیای الهی، احیا است و شاخصه احیا، زندگی اجتماعی است. ضمن اینکه انسان در سایه اسلام تکامل فردی می‌یابد، به تکامل اجتماعی هم می‌رسد. بنابر نظریات و سخنان علمای اخلاق، تجلی انسان در جامعه است و جامعه بدون فرهنگ ممکن نیست.

جوانمردزاده با تأکید بر اینکه تأثیرگذارترین قلمرو فرهنگ، دانشگاه به شمار می‌رود، گفت: با توجه به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دانشگاه‌ها مرکز تحولند، بنابراین نهاد رهبری در دانشگاه‌ها به عنوان یک عضو یاور، نه ناظر و سلطه‌گر تأسیس شد. بخشی از موقعیت فرهنگی دانشگاه که می‌تواند به دیگر بخش‌ها کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایکنا خوزستان، حجت‌الاسلام عبدالباری جوانمردزاده که از سال 79 مسئولیت نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان را بر عهده داشت، به عنوان مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان خوزستان منصوب شد. همچنین حجت‌الاسلام عطائی‌نسب پس از بیش از سه سال فعالیت در دانشگاه فرهنگیان خوزستان، به عنوان مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان منصوب شد.

انتهای پیام

captcha