سهمیه ۵۲۰۰ نفری در طرح تربیت حافظان قرآن کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3714685
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸

سهمیه ۵۲۰۰ نفری در طرح تربیت حافظان قرآن کهگیلویه و بویراحمد

گروه فرهنگی ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: سهمیه طرح تربیت حافظان قرآن کریم این استان طی سال جاری پنج هزارو 200 نفر است که باید تکمیل شود.

سهمیه ۵۲۰۰ نفری در طرح تربیت حافظان قرآن کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سیدنورالله جنتی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد امروز، 25 اردیبهشت‌ماه در نشست خبری ویژه ضیافت الهی اظهار کرد: وظیفه اوقاف و امور خیریه گام برداشتن در جهت ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) است، چراکه امامزادگان بزرگترین ظرفیت فرهنگی کشور هستند .
وی با اشاره به اعزام ۴۰ مبلغ آموزش دیده در ایام ماه مبارک رمضان به بقاع متبرکه دارای ظرفیت استان، افزود: ۲۰ مبلغ از استان قم و ۲۰ مبلغ بومی در بقاع متبرکه استان حضور می‌یابند .
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بیان احکام، اخلاق، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف، مشاوره، برگزاری محافل قرآنی با حضور قاریان بین‌المللی، جزء خوانی و ترتیل خوانی قرآن و مراسم شب احیاء از جمله برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان در استان است .
حجت‌الاسلام جنتی‌پور تصریح کرد: سهمیه استان کهگیلویه و بویراحمد طی سال‌جاری تربیت ۵۲۰۰ حافظ قرآن است که باید همکاری و تلاش شود تا این تعداد محقق شود .
وی بیان کرد: درآمدهای موقوفه قرآنی در این استان ضعیف و ناچیز است که برای افزایش این موقوفات به اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این زمینه بخصوص اصحاب رسانه و مطبوعات نیازمندیم .
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه موقوفاتی در سطح استان داریم که از وقفیات خارج شدند،، تصریح کرد: یک و نیم دونگ از زمین‌های سرگچینه تا کوشک موقوفه سید لشهداء است این زمین‌ها وقف نامه‌ای در اداره ثبت اسناد و املاک دارد که حدود چندین هزار هکتار زمین می‌شود .
حجت‌الاسلام جنتی‌پور یادآور شد: همچنین زمین فرودگاه یاسوج و اراضی تنگ مهریان نیز وقفی هستند که از وقفیات خارج شده اند و اداره اوقاف و امور خیریه دنبال امور این اراضی است و در حال انجام اقداماتی در این خصوص برای بازگرداندن آنهاست.
انتهای پیام

captcha