برگزاری مراسم اختتامیه هفتمین دوره مناظرات دانشجویی در کردستان
کد خبر: 3714687
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲

برگزاری مراسم اختتامیه هفتمین دوره مناظرات دانشجویی در کردستان

گروه اجتماعی- مراسم اختتامیه هفتمین دوره مناظرات دانشجویی با حضور رئیس جهاددانشگاهی کردستان، معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مسئولان استانی و اساتید دانشگاهی در تالار فردوسی دانشگاه کردستان برگزار شد.

برگزاری مراسم اختتامیه هفتمین دوره  مناظرات دانشجویی در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، مراسم اختتامیه هفتمین دوره مناظرات دانشجویی با حضور رئیس جهاددانشگاهی کردستان، معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مسئولان استانی و اساتید دانشگاهی در تالار فردوسی دانشگاه کردستان برگزار شد.
در ابتدای این مراسم دکتر چیا سهراب‌نژاد، رئیس جهاددانشگاهی کردستان با اشاره به شعار این مناظرات که«مناظره فرصتی برای یادگیری» یکی از زیباترین جملات و گذاره هاست، افزود: یاد بگیریم که شنونده های خوبی باشیم و صبر و توان خود را بالا ببریم و علمی و منطقی صحبت کنیم.
وی افزود: ترویج این اصول بین قشر دانشجو به عنوان آینده سازان کشور می‌تواند کار بسیار مفید و اثرگذاری باشد.
رئیس جهاددانشگاهی کردستان عنوان کرد: اگر ما بتوانیم بستر این امر که «شنونده‌های خوبی برای هم باشیم» را فراهم کنیم و این امر را در سطوح پایین‌تر و از مدارس آغاز کنیم، به سمت جامعه‌ای می‌رویم که در آن افراد با صبر و حوصله بیشتری برای رفع مشکلات و مسایل جامعه اقدام می‌کنند.
حجت الاسلام مهدی فرزی، مشاورعالی نماینده ولی فقیه در کردستان در این مراسم با اشاره به اینکه یکی از صفات ویژه پیامبر(ص) این است که شنونده خوبی است، بیان کرد: با این وجود یکی از تاکیدات دین اسلام دعوت به گفتگو و دفاع از داده های اعتقادی و اخلاقی خودمان است.
حجت‌الاسلام فرزی اعلام کرد: در این دفاع، جدال و مباحثه باید اصولی را رعایت کنیم که اسلام همه آن را در یک کلمه جمع کرده و از آن با عنوان جدال احسن نام برده می‌شود. جدال احسن به این معناست که گاهی انسان باید برای یک موضوع بحث و جدال کند و گاهی باید سکوت اختیار کند.
وی با اشاره به وجود 10 آیه قرآن در مورد آداب مناظره عنوان کرد: این آیات راهنمای ما برای چگونگی اداره فضای مناظره است و این امر باید برای ما ملاک عمل باشد.
مشاورعالی نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: ما نیاز داریم که یک بازخوانی از فضای مناظره و انتقاد و نحوه پاسخ دادن مان را داشته باشیم که جهاددانشگاهي در این امر پیشگام بوده است.
شعبان سپهر، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه مراسم با بیان اینکه برگزاری کرسی‌های آزاد‌اندیشی همواره مورد تأکید رهبری است، اظهار کرد: با تأسی به فرمایشات رهبری دانشگاه باید مبدأ تحولات و کارخانه آدم‌سازی و محل به چالش کشیدن تمامی مباحث اجتماعی باشد.
وی با اشاره به اینکه طرح یک اندیشه برای مناظره در یک مکان علمی نیازمند سه پیش شرط است، اعلام کرد: موضوع مناظره باید سوای شخصیت و افرادی باشد که در بحث و مناظره حضور دارند و هم‌چنین موضوع نباید منجر به محکوم کردن، قضاوت کردن و یا توهین به فردی شود.
سپهر با تأکید بر اینکه باید مناظرات با هدف ایجاد پرسشگری در جامعه و تربیت دانشجوی پرسشگر دنبال شود، بیان کرد: این بدان خاطر است که دانشجویان به راحتی هر موضوعی را نپذیرند و با ادله موثق و علمی دنباله رو آیتمی شوند.
در ادامه مراسم دو گروه راه یافته به مرحله فینال مناظرات دانشجویی با برگزاری یک مناظره رقابت های خود را ادامه دادند که در پایان تیم دانشگاه مذاهب اسلامی استان عنوان برتر را کسب کرد.
یادآور می شود؛ در پایان از داروان این مناظرات و گروه های برتر دانشگاه مذاهب اسلامی و دانشگاه کردستان تجلیل به عمل آمد و تیم پردیس بنت الهدی صدر به عنوان تیم اخلاق این دوره از مناظرات منتخب شد.
انتهای پیام

captcha