قاری آمریکایی با یک میلیون طرفدار در اینستاگرام
کد خبر: 3714728
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴

قاری آمریکایی با یک میلیون طرفدار در اینستاگرام

گروه بین‌الملل - فاتح صفرآجیچ، قاری بوسنیایی‌تبار آمریکایی که به خاطر صوت زیبا و دلنشینش طرفداران زیادی در اینستاگرام دارد، می‌گوید: کلام قرآن به قدری آهنگین است که برای اینکه به دل بنشیند، نیازی به آلات موسیقی ندارد.

قاری آمریکایی با بیش از یک میلیون طرفدار در اینستاگرام/ ادیت شده

به گزارش ایکنا به نقل از kcur؛ فاتح صفرآجیچ می‌گوید: وقتی به تلاوت قرآن گوش می‌دهید، نوای آن بر دلتان می‌نشیند. کلام خدا به قدری زیبا، خوش‌آهنگ و آرامش بخش است که حتی اگر معنای آن را ندانید تحت تأثیر قرار می‌گیرید.

وی معتقد است: مردم وقتی صدای تلاوت قرآن را می‌شنود مجذوب آن می‌شوند. قرآن نه نیازی به همراهی آلات موسیقی دارد، نه تنظیم و نه هیچ چیز دیگری.

این قاری سفید پوست که چهره‌ای کاملاً آمریکایی دارد و خودش فکر می‌کند یکی از دلایل محبوبیتش این است که در مقایسه با سایر قاریان چهره متفاوتی دارد، در گفتگو با KUCR گفت: تعداد سفیدپوستانی که به قرائت قرآن روی می‌آورند زیاد نیست. بیشتر قاریان، عرب‌تبار یا سیاه پوست هستند. اولین بار کسی که عرب بود صدای تلاوت من را در صفحات مجازی گذاشت و نوشت: سفیدپوستی که قرآن می خواند. این برایشان خیلی جالب بود.

فاتح ساکن شهر استیل ول در ایالت کانزاس آمریکا است که به تازگی به خاطر این قاری مشهور که بیش از یک میلیون طرفدار در اینستاگرام و فیسبوک دارد، مورد توجه مردم دنیا قرار گرفته است.

این قاری محبوب آمریکایی، وقتی 4 ساله بود به همراه خانواده‌اش از بوسنی جنگ زده فرار کرد. وی از زمانی که به شهر هوستون در تگزاس رفت و در آنجا برای اولین بار فیلمی از خودش در یوتیوب گذاشت که در حال  قرائت قرآن بود، کم‌کم طرفداران بی‌شماری پیدا کرد.

اما اینکه چطور به شهر استیل ول رسید اول به خاطر عشقش به قرآن بود و بعد به خاطر عشق زمینی‌اش این اتفاق افتاد. وی به عنوان سخنران و قاری دور دنیا سفر می‌کند. اما عشقی که به همسرش داشت باعث شد به این شهر بیاید. آیت یوسف، همسر فاتح اصالتاً اهل سوریه است و در این شهر کوچک زندگی می‌کند.

آیت یوسف از سال‌ها پیش طرفدار او بود و در اینستا او را دنبال می‌کرد. این دو نفر از طریق عشقی که به یک کتاب مقدس 1400 ساله داشتند باهم آشنا شدند و چندماه ماه پیش باهم ازدواج کردند.

همسرش می‌گوید با اینکه فاتح طرفداران بی‌شماری دارد و بسیار محبوب و مشهور است، شخصیتی فروتن دارد. این قاری قرآن قصد دارد در آینده برای تحصیل در رشته عربی به خارج از آمریکا سفر کند.

طرفداران اومی‌گویند صدایش به قدری دلنشین و زیباست که اشک را در چشمان انسان جمع می‌کند. مردم مسلمان ساکن کانزاس به اینکه چنین قاری خوش‌صدایی در ایالت خود دارند افتخار می کنند.

یکی از طرفداران او می‌گوید: پیام قرآن این است که باید مردم دنیا فارغ از هر دین و نژاد و رنگی باهم مهربان و در صلح باشند.

انتهای پیام

captcha