مناظرات مبتنی بر مبانی قرآنی به حق و قول منصفانه نزدیک‌تر است
کد خبر: 3714742
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸

مناظرات مبتنی بر مبانی قرآنی به حق و قول منصفانه نزدیک‌تر است

گروه اجتماعی- مشاورعالی نماینده ولی فقیه در کردستان با اعلام اینکه نتایج برگزاری مناظرات در سطوح مختلف را مشاهده کرده‌ایم، گفت: اگر مناظرات مبتنی بر مبانی قرآنی شود به حق و قول منصفانه نزدیک‌تر خواهد شد.

مناظرات مبتنی بر مبانی قرآنی به حق و قول منصفانه نزدیک‌تر است

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مهدی فرزی، مشاورعالی نماینده ولی فقیه در کردستان در مراسم اختتامیه هفتمین دوره مناظرات دانشجویی که امروز، 25 اردیبهشت ماه در تالار فردوسی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اصول اساسی بین تمام ادیان الهی دعوت به گفتگو است.
وی با اشاره به اینکه یکی از صفات ویژه پیامبر(ص) این است که شنونده خوبی است، افزود: با این وجود یکی از تأکیدات دین اسلام دعوت به گفتگو و دفاع از داده‌های اعتقادی و اخلاقی خودمان است.
حجت‌الاسلام فرزی اعلام کرد: در این دفاع، جدال و مباحثه باید اصولی را رعایت کنیم که اسلام همه آن را در یک کلمه جمع کرده و از آن با عنوان جدال احسن نام برده می‌شود. جدال احسن به این معناست که گاهی انسان باید برای یک موضوع بحث و جدال کند و گاهی باید سکوت اختیار کند.
وی با اشاره به وجود 10 آیه قرآن در مورد آداب مناظره عنوان کرد: این آیات راهنمای ما برای چگونگی اداره و آداب فضای مناظره دانشجویی است و این امر باید برای ما ملاک عمل باشد.
مشاورعالی نماینده ولی فقیه در کردستان با قدردانی از جهاددانشگاهي در فراهم کردن فضای مناظره برای دانشجویان بیان کرد: این حضور و پیگیری موجب خیرات و برکات بسیاری برای کشور می‌شود.
وی ادامه داد: ما نیاز داریم که یک بازخوانی از فضای مناظره و انتقاد و نحوه پاسخ دادن مان را داشته باشیم که جهاددانشگاهي در این امر پیشگام بوده است.
حجت‌الاسلام فرزی اعلام کرد: محصول این مناظرات برگزار شده برای ما ملاک نیست ما امروز در مورد گذاره‌هایی صحبت می‌کنیم که باهم بر سر آن توافق داریم و همراه، همگام و هم سو هستیم.
وی با اشاره به اینکه ما گذاره‌های سخت‌تر و مسائل پیچیده‌تری را پیش‌رو داریم، افزود: امیدواریم جهاددانشگاهی در مورد مسائل و شرایط استان همین فضای مناظره و گفتگو را بین دانشجویان بازکند چراکه قطعا برگزاری این مناظرات دستاوردهای را برای استان خواهد داشت که موجب توسعه استان در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می‌شود.
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در استان کردستان اعلام کرد: به طور قطع مسئولان دانشگاه مخالف این امر نیستند که برای آگاه‌سازی دانشجویان و جوانان یک جریان مناظره را راه‌اندازی کنیم تا در مورد مسائل مورد شبهه و ابهام که در فضای مجازی منتشر می‌شود و ما نمی‌توانیم به آن‌ها جواب دهیم، در این فضا آن را دنبال کنیم.
وی با تأکید بر انیکه باید بخش‌هایی از مناظراتی که تاکنون برگزار شده از رسانه استانی پخش شود و رسانه ای شود، افزود: امیواریم از ثمرات این کار مبارک برای توسعه استان استفاده کنیم.
حجت‌الاسلام فرزی تأکید کرد: باید فضای دانشجویی و دانشگاهی را به سمت فضای مناظره پیش ببریم چراکه به مراتب موجب توسعه استان خواهد شد.
وی ناتوانی نسبت به فضای مجادله و مذاکره را یک تهدید بزرگ برای جامعه دانست و عنوان کرد: مناظرات توانایی افراد را نسبت به فضای مذاکره بیشتر کرده و موجبات تقویت بیشتر جامعه در این زمینه را فرهم می‌کند.
وی با اعلام اینکه نتایج برگزاری مناظرات در سطوح مختلف را مشاهده کرده‌ایم، یادآور شد: اگر مناظرات مبتنی بر مبانی قرآنی شود به حق و قول منصفانه نزدیک‌تر خواهد شد.
انتهای پیام

captcha