دعوت به خیر؛ خطاب قرآن به تمام بشر
کد خبر: 3714747
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
زینی‌وند مطرح کرد:

دعوت به خیر؛ خطاب قرآن به تمام بشر

گروه فرهنگی - مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان این‌که دعوت به خیر، وجه مشترک تمام ادیان است، اظهارکرد: دعوت به خیر، خطاب قرآن به تمام بشر است.

دعوت به خیر؛ خطاب قرآن به تمام بشر

به گزارش ایکنا از لرستان، رضا زینی‌وند مقدم مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، امروز چهارشنبه، ۲۵ اردیبهشت در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز لرستان، اظهارکرد: در بحث خیرین مدرسه‌ساز نیک می‌دانیم که مشارکت در کار خیر، امری مبارک است.
وی دعوت به خیر را خطاب قرآن به همه بشر دانست و افزود: پیامبران برای هدایت و راهنمایی بشر فرستاده شده است، کمااینکه در تمام کتب پیامبران دعوت به خیر شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان افزود: در ذیل هدایت همگانی قرآن و ابلاغ رسالت پیامبران، تنها انسان‌های برگزیده و محسنین هستند که در مسیر کار خیر رستگار می‌شوند.
وی یکی‌از نعمت‌ها را نعمت هدایت و وجهه اجتماعی آن برشمرد و گفت: انسانی موفق است و خود را در پیشگاه خداوند رستگار خواهد کرد که از این نعمت الهی در جهت خدمت به خلق الهی استفاده کند. زینی‌وند مقدم با بیان این مطلب که رحمت باران به تمام خلایق نازل می‌شود، عنوان کرد: اما تنها جاهایی که مستعد هستند، از نعمت باران متنعم می‌شوند.

کار خیر؛ شیوه‌ای برای ماندگاری اعمال

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه در بین ائمه، امام جواد(ع) به احسان و نیکوکاری مشهور است، اضافه کرد: کار مدرسه‌سازی کار ارزشمندی است، مهم‌ترین شیوه‌ای که می‌توانیم داشته‌های خود را ماندگار کنیم شرکت در کار خیر است.
وی تصریح کرد: آثار عمل کار خیر در قیامت به داد انسان می‌شود.
زینی‌وند به توانمندی‌های لرستان اشاره و با بیان این‌که هدف بالفعل کردن توان و ظرفیت این استعدادها باشد، عنوان کرد: لرستان از لحاظ ظرفیت جز ۱۰ استان برتر کشور است اما از لحاظ توسعه وضعیت خوبی ندارد.

سنگ بنای توسعه از مدرسه شروع می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان این‌که سنگ بنای توسعه از مدرسه شروع می‌شود، خاطرنشان کرد: در طول سال‌های ۷۸ تا ۹۶ تعداد ۳۱۳ پروژه با مجموع ۱۱۶۶ کلاس و زیربنای ۱۱۷ هزار متر توسط خیرین مدرسه‌ساز ساخته شده است.
وی تصریح کرد: در سال ۹۷ تعداد ۳۳ پروژه با زیربنای ۱۸ هزار مترمربع در حال ساخت است.

انتهای پیام

captcha