پیش بینی جمع آوری بیش از 2 میلیارد تومان زکات فطریه در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3714766
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹
در ماه مبارک رمضان صورت می گیرد؛

پیش بینی جمع آوری بیش از 2 میلیارد تومان زکات فطریه در خراسان‌جنوبی

گروه اجتماعی- معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: براساس سرانه تعریف شده توسط مراجع تقلید در سال گذشته پیش بینی می شود امسال در استان 2 میلیارد و 300 میلیون تومان زکات فطریه توسط شبکه نیکوکاری جمع آوری کنیم.

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، احمد رفیعی امروز 25 اردیبهشت در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه در حال حاضر 25 مرکز نیکوکاری در سطح استان فعالیت می‌کنند، گفت: امسال هدف گذاری ایجاد 25 مرکز نیکوکاری جدید در سطح استان است.

پیش بینی جمع آوری بیش از 2 میلیارد تومان زکات فطریه در خراسان‌جنوبی

وی با بیان اینکه جذب 4 هزار حامی جدید امسال در دستور کار است، افزود: امیدواریم با استفاده از ظرفیت ماه رمضان 2 هزار حامی برای مددجویان کمیته امداد استان جذب شوند. 

رفیعی بیان کرد: مهم‌ترین اولویت مراکز نیکوکاری تشکیل شبکه‌های مردمی و جذب امداد یاران به‌منظور تشکیل زنجیره‌ها و شبکه‌های تخصصی مردمی برای خدمت‌رسانی اثربخش به نیازمندان در محلات است.

وجود بیش از 118 هزار صندوق صدقات خانگی در استان

وی با اشاره به وجود بیش از 118 هزار صندوق صدقات خانگی در استان، عنوان کرد: تا پایان امسال تخلیه غیرحضوری(الکترونیکی) این صندوق صدقات‌ها در دستور کار است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه طرح اطعام و افطاری نیازمندان در ماه مبارک رمضان امسال در دو بخش هدف گذاری شده است، گفت: پیش بینی تهیه سبد غذایی مناسب برای 31 هزار و 152 خانوار تحت حمایت این نهاد در استان است.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد امسال کمیته امداد تعامل با خیران و موسسات برای افزایش مشارکت های مردمی است، گفت: پیش بینی شده تا پایان ماه رمضان امسال مردم 4 میلیارد و 600 میلیون تومان به نیازمندان استان کمک کنند.

 معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان‌جنوبی ادامه داد: اطعام یک وعده غذای گرم مددجویان تحت حمایت این نهاد یکی دیگر از برنامه های ماه مبارک رمضان است.

رفیعی از اجرای «طرح مفتاح الجنه» برای دلجویی از نیازمندان در ماه رمضان خبر داد و افزود: با اجرای این طرح زمینه الفت و دوستی بین محرومان و مسئولان را ایجاد کرده و از این طریق بخشی از مشکلات و نیازهای مددجویان را حل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در بحث جمع آوری زکات فطریه امسال شبکه نیکوکاری ایجاد می شود، خاطرنشان کرد: براساس سرشماری سال 95 در حال حاضر جمعیت استان 768 هزار نفر است که هدف گذاری شده با هم‌افزایی 50 درصد از زکات فطریه مردم در قالب شبکه نیکوکاری تحت نظارت شورای زکات استان جمع آوری شود. 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان‌جنوبی یادآورشد: براساس سرانه تعریف شده توسط مراجع تقلید در سال گذشته پیش بینی می شود امسال در استان 2 میلیارد و 300 میلیون تومان زکات فطریه توسط شبکه نیکوکاری جمع آوری کنیم.

انتهای پیام

captcha