علما مرزداران عقاید و مبانی اعتقادی جامعه هستند
کد خبر: 3714789
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

علما مرزداران عقاید و مبانی اعتقادی جامعه هستند

گروه معارف – قربان‌پور گفت: علما مرزداران عقاید و مبانی اعتقادی جامعه هستند. علما وظیفه دارند امت اسلامی را راهنمایی کرده و آنان را از گزند اغیار در امان نگه دارند.

علما مرزداران عقاید و مبانی اعتقادی جامعه هستند

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان مرکزی، امروز، 25 اردیبهشت‌ماه در همایش طلایه‌داران تبلیغ که به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد گفت: علما مرزداران عقاید و مبانی اعتقادی جامعه هستند. علما وظیفه دارند امت اسلامی را راهنمایی کرده و آنان را از گزند اغیار در امان نگه دارند.
وی تصریح کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای هدایت مردم و در امان نگاه داشتن آنان است. پاک‌سازی، بهینه‌سازی و طهارت نفس برعهده جامعه روحانیت است و علما نجات دهندگان بندگان از آسیب‌های اجتماعی هستند. شبکه‌های اجتماعی دارای سه شاخصه مهم فراگیر‌بودن، زیبایی‌و‌جذابیت و استمرار هستند، شاهد هستیم وقتی شبکه‌ای قطع می‌شود از مسیر دیگری فعال می‌شود.
حجت الاسلام قربان‌پور ادامه داد: فعالیت جامعه روحانیت به همین سبک و سیاق هدایت می‌شود، اقدامات علاوه بر فراگیر و جذاب‌بودن باید استمرار داشته باشد، نباید اجازه داد خدمات صورت گرفته قطع شود اگر دشمنان قصد توطئه دارند باید از مسیر دیگری حرکت کرد.
این مقام مسئول اظهار کرد: علما بر سکان قلب شیعیان حاکمیت دارند، قلوب آنان به دست جامعه روحانیت صیقل پیدا می کند. حکومت بر دل غیر از حکومت بر گل است، حکومت آنان حکومت بر تمام وجود است. رسالت کار علما امروز و در شرایط فعلی سخت‌تر از گذشته است. علما می‌بایست مردم را به سمت مبانی الهی دعوت کنند، دلالت بر احکام داشته باشند، از دین دفاع کرده و مردم را نجات دهند.
وی بیان کرد: انتظار فعلی برای جایگاه روحانیت بالا رفته است. نقش علما در دفاع از دین صد برابر دوران گذشته است و این افراد باید نسبت به وظایف خود اشراف کامل داشته باشند. امروز نقش‌آفرینی آنان در حوزه اجتماعی و رفع آسیب‌ها و از همه مهم‌تر وهابیتی است که با همه تزویر، زور و زر خود وارد میدان شده است.
حجت الاسلام قربان‌پور هشدار داد: امروز متأسفانه باور اجتماعی و اعتقادی به حداقل رسیده است، آسیب‌ها توسط شبکه‌های مجازی، اینترنت و ماهواره درحال گسترش است که فرصت ماه رمضان زمان مغتنمی است تا این آسیب‌ها با آگاهی‌بخشی کاهش یابد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: امروز باور اعتقادی به اصل ولایت‌فقیه مقاوم شده است. اساس کار جامعه روحانیت در ماه مبارک رمضان مهدویت و پرداختن به شبهات است، اگر مبانی اعتقادی جامعه مستحکم باشد به فیلتر شبکه‌های اجتماعی نیازی نیست. سفارش مبلغان اعزامی باید حول محور مبانی اخلاقی، اعتقادی و خانوادگی قرار گیرد؛ چراکه تقویت اصول اخلاقی با کاهش آسیب‌های اجتماعی رابطه تنگاتنگ دارد.
وی در پایان گفت: 1200 مبلغ به مناطق مختلف روستایی و شهری استان به مناسبت ماه مبارک رمضان اعزام می‌شوند که از این تعداد 350 مبلغ از دفتر تبلیغات اسلامی اعزام می‌شوند و 800 روحانی بومی استان هستند. پیش‌بینی می‌شود برنامه‌های مختلفی امسال در پارک‌ها، اماکن عمومی و حسینیه‌ها برپا شود.
انتهای پیام

captcha