کاهش آسیب‌های اجتماعی نتیجه رشد معنویت در جامعه است
کد خبر: 3714791
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶

کاهش آسیب‌های اجتماعی نتیجه رشد معنویت در جامعه است

گروه معارف- استاندار البرز گفت: ترویج معنویت در جامعه بهترین راه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

کاهش آسیب‌های اجتماعی نتیجه رشد معنویت در جامعه است

به گزارش ایکنا از البرز، محمدعلی نجفی، 25 اردیبهشت در نشست ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی که در سالن جلسات استانداری البرز برگزار شد، اظهارکرد: ترویج آموزه‌ها و باورهای دینی و اسلامی در جامعه بهترین راه برای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی است.
وی افزود: آنچه موجب بقا و تداوم ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی می‌شود، نوع تربیت، فرهنگ و باوری است که در افراد آن جامعه به وجود می آید تا در بهترین شرایط، زمینه رشد آنان فراهم شود.
این مسئول یکی از دلایل آسیب‌های اجتماعی را عدم پایبندی به آموزه‌های دینی دانست و گفت: ترویج فرهنگ نماز و تقویت باورهای دینی نیاز اساسی جامعه و ضامن سلامت معنوی مردم است.
نجفی تاکید کرد: اگر وظیفه ترویج فرهنگ دینی به خوبی انجام و حق آن ادا شود، نه تنها هزینه‌های مبارزه با آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد، بلکه افراد و جامعه در مدت کوتاهی به اوج عزت و سربلندی و فلاح و رستگاری خواهند رسید.
استاندار البرز در ادامه با اشاره به اجرای طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) گفت: این طرح در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی برای جوانان و نوجوانان نقش پررنگی ایفا می‌کند از این رو ضرورت دارد که برای اجرای آن با جدیت وارد عمل شد.
این مسئول بیان کرد: باید با طرح‌های حساب شده و کارشناسی، درصدد جذب اعتبارات بیشتر باشیم و در این حوزه حساس نباید حتی یک ریال از اعتبارات مصوب بدون استفاده از استان خارج شود.
انتهای پیام./

captcha