خودکفایی ۱۲۷۸ خانوار کمیته امداد کردستان در سال گذشته
کد خبر: 3714793
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰

خودکفایی ۱۲۷۸ خانوار کمیته امداد کردستان در سال گذشته

گروه اجتماعی- مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: سال گذشته یک هزار و ۲۷۸ خانوار بالغ بر یک هزار و ۵۳۲ نفر از مددجویان کمک امداد استان کردستان خودکفا شده اند.

خودکفایی ۱۲۷۸ خانوار کمیته امداد کردستان در سال گذشته

به گزارش ایکنا از کردستان، محمد رسول شیخی زاده در همایش اشتغال و توانمندی مددجویان کمیته امداد که با حضور مسئولین کشوری و استانی امروز سه شنبه 25 اردیبهشت در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: امروز کمیته امداد فقط مجری این جشن است زیرا در استان کردستان با عنایت رهبری و کمیته امداد مرکز، ما فقط هماهنگ کننده بودیم و افراد بسیاری به بحث توانمندسازی در استان کردستان کمک کردند.
وی با اشاره به اینکه این جشن نتیجه زحمت تک تک افراد است نه فقط کمیته امداد، افزود: کارکنان کمیته امداد هماهنگ کننده و رابط خوبی در این زمینه بودند.
مدیرکل کمیته امداد استان کردستان در ادامه، به سالگرد سفر مقام معظم رهبری در ۲۲ اردیبهشت ۸۸ به استان کردستان اشاره و ضمن گرامیداشت این روز عنوان کرد: این سفر دستاوردهای بسیار ارزشمندی در تمامی عرصه ها داشت و بعد از این سفر زمینه های نهفته بزرگ خدمت رسانی در کردستان مهیا شد.
وی ادامه داد: بیش از سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل این سفر در تمامی زمینه ها به استان اختصاص یافته است و برکات این سفر همچنان ادامه دارد.
شیخی زاده تصریح کرد: در شش سرفصل شامل جهیزیه و کمک ازدواج، اشتغال، کمک معیشت و مستمری، ساخت کانون های فرهنگی تحت عنوان ولایت، مسکن مددجویی و لوازم خانگی کمک های سفر رهبری به کمیته امداد استان اختصاص یافت.
وی افزود: ابتدا از این محل ۲۴ میلیارد تومان برای کمیته امداد در نظر گرفته شده بود اما در نهایت تاکنون بالغ بر ۲۹ میلیارد تومان از محل سفر رهبری به جامعه هدف ما در کمیته امداد پرداخت شده است.
مدیرکل کمیته امداد کردستان با اشاره به خودکفایی یک هزار و ۲۷۸ خانوار کمیته امداد در سال ۹۶، عنوان کرد: سه هزار و ۷۷۰ نفر به ارزش ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات برای طرح های خودکفایی دریافت کرده اند.
وی گفت: ۱۶ میلیارد تومان از این مبلغ از محل صندوق امداد ولایت و ۵۴ میلیارد تومان را هم بانک های عامل استان کمک کرده اند.
شیخی زاده ادامه داد: ۱۲ درصد این تسهیلات برای مشاغل خانگی و ۸۸ درصد مربوط به طرح های خود اشتغالی و خرد بوده که ۴۵ درصد طرح ها در روستاها و ۵۵ درصد در سطح شهرها اجرا شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان کردستان با اعلام اینکه ۳۷ درصد را زنان و ۶۳ درصد را آقایان مجری طرح بوده اند ذکر کرد: سال گذشته برای خودکفا شدن یک هزار و ۲۷۸ خانوار در مجموع ۲۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.
شیخی زاده با بیان اینکه یک هزار و ۵۳۲ نفر در سال که ۵۰ درصد شهری و ۵۰ درصد روستایی بودند خودکفا شدند ، خاطرنشان کرد: هفت درصد جمعیت استان کردستان تحت پوشش کمیته امداد هستند و از خدمات این نهاد بهره مند شده اند.
انتهای پیام

captcha