رسالت کمیته امداد، رفع آسیب های اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی است
کد خبر: 3714807
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳
موسی نژاد:

رسالت کمیته امداد، رفع آسیب های اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی است

گروه معارف – مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: تمام فعالیت‌های کمیته امداد به رفع نیاز نیازمندان خلاصه نمی‌شود و رفع آسیب‌های اجتماعی و پرداختن به مباحث فرهنگی و اعتقادی از رسالت‌های کمیته امداد است.

رسالت کمیته امداد، رفع آسیب های اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، قنبر موسی‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی، امروز 25اردیبهشت‌ماه در همایش طلایه‌داران تبلیغ که به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد گفت: کمیته امداد پیرو سیاست‌های ابلاغی، توانمند‌سازی جامعه مخاطب را برعهده دارد. تمام فعالیت‌های کمیته امداد به رفع نیاز نیازمندان خلاصه نمی‌شود و رفع آسیب‌های اجتماعی یکی از سرفصل‌های مهم این نهاد است.
وی اظهار کرد: تمام تلاش کمیته امداد بر این است که خانواده‌های نیازمند را از لحاظ اقتصادی حمایت کند تا از بروز آسیب اجتماعی جلوگیری شود. پرداختن به مباحث فرهنگی اعتقادی از دیگر رسالت‌های کمیته امداد است و خوشبختانه دراین حوزه قدم‌هایی برداشته شده است.
موسی‌نژاد با اشاره به اینکه تنها قشر ضعیف جامعه درگیر آسیب‌های اجتماعی نیستند و امروز شاهد گرفتاری قشر مرفه در معرض معضلات اجتماعی هستیم؛ تصریح کرد: طلاق یکی از شش آسیب جدی جامعه و مورد تأکید رهبری است و استان مرکزی در حوزه طلاق جزو 5 استان اول کشور است. طبق آمار و راستی‌آزمایی نرخ طلاق بین نیازمندان چهار و شش صدم درصد است، این مهم نشان می‌دهد که آمار طلاق بین این افراد پایین‌تر از اقشار دیگر است. همچنین از ابتدای سال 90 تا 95، هشت هزار و سیصد جهیزیه به دختران نیازمند اهدا شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ادامه داد: در سال 96، سه هزار و هشتصد فرصت شغلی ایجاد شده و این تسهیلات از طریق بانک‌های عامل حمایت شد. برگزاری جشنواره‌های قرآنی از دیگر برنامه‌های کمیته امداد است. خوشبختانه بین افراد تحت پوشش شاهد تربیت حافظان از یک جزء تا کل هستیم.
موسی‌نژاد اضافه کرد: با توسعه فرهنگ قرض الحسنه، احسان ونیکوکاری و انفاق می‌توانیم چهره فقر را از جامعه بزداییم. 60 درصد مخاطبین کمیته امداد زنان سرپرست خانواده هستند تمام هدف ما این است که مسئولیت اجتماعی آنان را تقویت کرده و آنان را به مرز خودکفایی برسانیم.
وی گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصتی است که می‌توان مردم را به پرداخت زکات تشویق کرد و مبلغان می‌توانند با استفاده از این ظرفیت فرهنگ زکات را تبلیغ و ترویج دهند.
انتهای پیام

captcha