گلچینی از وصیت‌نامه شهید مهدی چنگایی
کد خبر: 3714835
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۲

گلچینی از وصیت‌نامه شهید مهدی چنگایی

گروه اجتماعی ـ در گلچینی از وصیت‌نامه شهید مهدی چنگایی آمده است: «عاقبت هر انسان مرگ است و مرگ باعزت بهتر از مرگ با ذلت است از برادرانم و تنها خواهرم می‎خواهم که همیشه با هم باشند و هیچ‌وقت خدا را فراموش نکنند که همین باعث پیروزی می‎شود و پشت دشمن را به خاک می‎مالد».

گلچینی از وصیت‌نامه شهید مهدی چنگایی

به گزارش ایکنا از لرستان، شهید مهدی چنگایی در پنجم خردادماه سال 1340 در شهرستان خرم‎آباد از پدری به‌نام نبی و مادری به‌نام خانمی متولد شد تحصیلات خود را تا چهارم متوسطه ادامه داد و در 24 تیرماه سال 64 در سردشت بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در گلزار شهدای شهر خرم‎آباد به خاک سپرده شد.
در گلچینی از وصیت‌نامه شهید مهدی چنگایی می‎خوانیم: «عاقبت هر انسان مرگ است و مرگ باعزت بهتر از مرگ با ذلت است.از شما مادر رنج کشیده می‎خواهم که کانون گرم خانواده‌مان را همچنان گرم نگه داری.از برادرانم و تنها خواهرم می‎خواهم که همیشه با هم باشند و هیچ‌وقت خدا را فراموش نکنند که همین باعث پیروزی می‎شود و پشت دشمن را به خاک می‎مالد».

متن کامل وصیت‌نامه شهید مهدی پاپی
در وصیت‌نامه شهید مهدی پاپی آمده است: «مادرجان! می‎دانم که شنیدن این خبر برای شما سخت است و لیکن چه باید کرد که عاقبت هر انسان مرگ است و مرگ با عزت بهتر از مرگ با ذلت است.
مادرجان! با نوشتن این چند سطر قصد ناراحت کردن شما را ندارم بلکه می‎خواهم حق کلام را به جا آورم و اگر خدا مرا لایق بداند به خیل شهدا بپیوندم.مادر جان! بیش‌از هر کس بر گردنم حق دارید.امید است این بنده ناچیز خداوند بزرگ را حلال کنید و خود نیز واسطه شوید که از تمام اقوام و دوستان و افراد خانواده‌ام، که همیشه قلبم برای آنان می‌‎تپد، مرا حلال کنند گرچه در آخرین مرخصیم از همه حلالیت خواسته‌ام و سفارش کرده‌ام که به شما چیزی نگویند.
از شما مادر رنج کشیده می‎خواهم که کانون گرم خانواده‌مان را همچنان گرم نگه داری و از برادرانم و تنها خواهرم می‌خواهم که همیشه با هم باشند و هیچ‌وقت خدا را فراموش نکنند که همین باعث پیروزی است و پشت دشمن را به خاک می‌مالد».

انتهای پیام

captcha