ادبیات جامعه تبلیغی متناسب با زبان و نیاز جوان امروز باشد
کد خبر: 3714847
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹

ادبیات جامعه تبلیغی متناسب با زبان و نیاز جوان امروز باشد

گروه فرهنگی- معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه ما امروز نیازمند سیره علمای سلف هستیم عنوان کرد: شبکه تبلیغ باید سلوک علمای دین را در مقابله با مردم و حل مشکل آنها مورد توجه قرار دهند.

ادبیات جامعه تبلیغی متناسب با زبان و نیاز جوان امروز باشد

به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی دارابی معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی، سه شنبه، 25 اردیبهشت ماه در همایش روحانیون و مبلغین استان همدان اظهار کرد: طبق آیه 96 سوره مریم، محبویت در گرو ایمان، عمل صالح و وجود توامان این دو مهم با یکدیگر است.

وی افزود: پیام آیه « إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَٰنُ وُدًّا؛ همانا آنان که به خدا ایمان آوردند و نیکوکار شدند خدای رحمان آنها را در نظر خلق و حق محبوب می‌گرداند»(مریم/ آیه 96) داشتن ایمان، انجام عمل صالح و پایبندی به این دو امر مهم است.

حجت‌الاسلام دارابی اضافه کرد: با تغییر شرایط موجود و پیشرفت علم و تکنولوژی شرایط و نوع تبلیغ این عصر و زمان با چند دهه قبل تفاوت کرده است، مبلغ امروز به عنوان منشوری چند ضلعی برای افزایش ضریب نفوذ پیام خود و افزایش مخاطبان منبر موظف به انجام الزاماتی هوشمندانه و خلاقانه است.

وی عنوان کرد: امروز تبلیغ حکیمانه دین به عنوان یکی از مسئولیت های اساسی برای مبلغان، طلاب و روحانیون مطرح است، در شرایط کنونی سواد و دانش مبلغان با مخاطبان خود به کمترین فاصله خود رسیده و در بسیاری موارد سواد مخاطبان بیشتر از مروجان دین است.

معاون امور مجلس با بیان اینکه فضای سایبری، فضایی فریبنده است گفت: خوشبختانه سازمان تبلیغات اسلامی با سازمان دهی سایت تبیان به دنبال استفاده پاک از اینترنت و شبکه های اجتماعی است در این میان استفاده از ظرفیت شبکه تبلیغ نیز می‌تواند در هدفمند سازی این فضا موثر و مهم واقع شود.

حجت‌الاسلام دارابی بیان کرد: با توجه به قرار گیری در آستانه ماه مبارک رمضان، لازم است شبکه روحانیت چند نکته مهم را در امر تبلیغ نظر داشته باشند، روحانیون باید با فضای مخاطبین، این عصر و زمان، نیاز، فکر و اندیشه آنها آشنا باشند.

وی با اشاره به اینکه جوان امروز عطشناک معنویت است گفت: آیا جوان این عصر معنویت را در اسلام می‌جوید یا برخی ادیان نوپدید! متأسفانه برخی جریان ها و ادیان نوپدید با ارائه ویترین های جذاب و شیک جوان ما را فریفته و دل او را به یغما می‌برد، حال در این میان سکوت شبکه تبلیغ خطا است. 

 

انتقال مفاهیم کاربردی در عصر جدید با روان شناسی تبلیغ

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: آیا تعداد کرسی‌های تلاوت برگزاری شده برای رفع عطش معنویت جوانان و پاسخ‌گویی به نیاز آنها کافی است؟! با توجه به شخصیت ژلاتینی انسان معاصر برای انتقال مفاهیم ارزشی نیاز به بهره گیری از برخی ظرافت ها است که در این بین «روان شناسی تبلیغ» به میان می‌آید.

وی عنوان کرد: ادبیات جامعه تبلیغی امروز باید متناسب با زبان و نیاز جوان کنونی باشد، روحانیون باید بتوانند با زبان مخاطب خود و با بهره گیری از آموزه‌های قرآن و احادیت با جوانان ارتباط برقرار کنند.

حجت‌الاسلام دارابی با بیان اینکه در جامعه امروز، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه مهجور و غریب است افزود: برای رفع غربت این منابع اصیل دینی، چه کسی شایسته‌تر از اصحاب تبلیغ که با بهره گیری از رشیوه های جذاب تبلیغ مردم را با قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه آشنا و متصل کند.  

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: اگر امروز سبک زندگی قرآنی تنها نسخه شفا بخش درد های جامعه است، مبلغان به عنوان نویسندگان نسخه شفا بخش باید خود آشنا به سبک زندگی قرآنی و سایر ابعاد آن باشند.

وی ابراز کرد: استان همدان به عنوان استان پیشرو در مقابله هوشمندانه با آسیب های اجتماعی در این حوزه بسیار خوب و موفق وارد شده است، روحانیت اصیل شیعه امروز با درک وظیفه خطیر خود نسبت به جامعه اسلامی همچنان ملجأ و مأموا مردم هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه ما امروز نیازمند سیره علمای سلف هستیم عنوان کرد: شبکه تبلیغ باید سلوک علمای دین را در مقابله با مردم و حل مشکل آنها مورد توجه قرار دهند همانگونه که آنها ساده و بی آلایش در کنار مردم بوده و با جان دل به صحبت ها و مشکلات آنها گوش می‌دادند. 

حجت‌الاسلام با اشاره به اینکه ما باید در چهارچوب ارائه خدمات فرهنگی، دینی و تبلیغی برای قشر روحانیت تجدید نظر کنیم گفت: امروز سازمان تبلیغات این افتخار را دارد که با بهره گیری از نیروهای تبلیغی در مناطق محروم به ارائه مشاوره دینی، اخلاقی، تبلیغی و ... ‌می پردازد.

 انتهای پیام

captcha