روحانیون عملا در منبر قرآن و عترت را به مردم نشان دهند
کد خبر: 3714861
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸

روحانیون عملا در منبر قرآن و عترت را به مردم نشان دهند

گروه فرهنگی- نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید عملا قرآن و عترت را به مردم نشان دهیم عنوان کرد: بیان احکام دین و تفسیر ساده و قابل فهم یک آیه از قرآن از نکاتی است که روحانیون در ایام تبلیغ باید به ان توجه ویژه داشته باشند.

 روحانیون عملا در منبر قرآن و عترت را به مردم نشان دهند

به گزارش ایکنا از همدان، آیت الله سیدمصطفی موسوی اصفهانی، نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، سه شنبه، 25 اردیبهشت ماه در همایش روحانیون و مبلغین استان همدان اظهار کرد: روحانیون در کنار امر تبلیغ، تدریس و حتی دور همی‌های دوستانه به دنبال شناخت و جذب نیرو‌های ارزشی برای حوزه‌های علمیه باشند.

وی با بیان اینکه روحانیون از علمای موفق و خدمات و نقاط قوت حوزه‌های علمیه صحبت کنند افزود: پس از گذشت 14 قرن، چه کسی جز روحانیون و طلاب توانستند 35 میلیون مسلمان برای حفظ دین خدا در این کشور عزیز تربیت کنند.

آیت‌الله موسوی اضافه کرد: چه نعمتی برگتر از تلاوت قرآن، فهم آن و عمل به آموزه‌های این کتاب الهی، چه نعمتی بزگتر از بودن در کنار ائمه اطهار و بهره گیری از سیره و سنت اهل بیت(ع).

عمر اندک خود را با بضاعت مزجات مبادله نکنیم

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری ادامه با بیان اینکه همه وابسته به خدا هستیم ادامه داد: هستی و عمر اندک خود را با بضاعت مزجات مبادله نکنیم، طلاب می‌توانند پای در جای ائمه اطهار بگذارند. 

وی گفت: آیه شریفه «إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَيَقْتُلُونَ وَيُقْتَلُونَ وَعْدًا عَلَيْهِ حَقًّا فِي التَّوْرَاةِ وَالْإِنْجِيلِ وَالْقُرْآنِ وَمَنْ أَوْفَى بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَيْعِكُمُ الَّذِي بَايَعْتُمْ بِهِ وَذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِي؛ همانا‏خدا از مؤمنان جان و مالشان را به [بهاى] اينكه بهشت براى آنان باشد خريده است...چه كسى از خدا به عهد خويش وفادارتر است پس به اين معامله‌اى كه با او كرده‏‌ايد شادمان باشيد و اين همان كاميابى بزرگ است»(توبه/آیه 111) نتیجه معامله با خداوند را متذکر می‌شود.

آیت‌الله موسوی با بیان اینکه دشمن به دنبال ناامید کردن مردم از انقلاب است عنوان کرد: حفظ اصل انقلاب از اوجب واجبات است لذا روحانیون یک شب از 10 شب منبر خود را به بیان دستاورد‌های انقلاب بپردازند.

مدیر حوزه‌های علمیه همدان با بیان اینکه پیغمبران و ائمه اطهار همگی استکبار ستیز بودندابراز کرد: استکبارستیزی نظام، پیشانی نظام است لذا شبکه تبلیغ در ماه مبارک رمضان به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید عملا قرآن و عترت را به مردم نشان دهیم عنوان کرد: بیان احکام دین و تفسیر ساده و قابل فهم یک آیه از قرآن از نکاتی است که روحانیون در ایام تبلیغ باید به ان توجه ویژه داشته باشند.

 آیت‌الله موسوی ابراز کرد: روضه خوانی، توجه و تذکر توبه در شب‌های احیا، تبیین صحبت‌های مقام معظم رهبری و توجه به روز قدس و استکبار ستیزی از دیگر موراد قابل اجرا توسط شبکه تبلیغ در این ایام است. 

 انتهای پیام

captcha