برترین‌های مسابقات مناظره‌ دانشجویی دانشگاه‌ پیام نور کرج معرفی شدند
کد خبر: 3714862
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷

برترین‌های مسابقات مناظره‌ دانشجویی دانشگاه‌ پیام نور کرج معرفی شدند

گروه فرهنگی- فینال مرحله درون‌دانشگاهی هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی نشان «خواجه نصیرالدین طوسی» ویژه دانشجویان دانشگاه پیام نور کرج با همکاری معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی البرز برگزار شد.

برترین‌های مسابقات مناظره‌ دانشجویی دانشگاه‌ پیام نور کرج معرفی شدند

به گزارش ایکنا از البرز، در این مسابقات که به عنوان بخش درون‌دانشگاهی هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی در استان البرز ویژه دانشجویان دانشگاه پیام نور کرج برگزار شد، دو تیم موافق و مخالف با گزاره «تحمیل دموکراسی به کشورها باعث افزایش دموکراسی جهانی می‌شود» با یکدیگر به رقابت پرداختند.
در این مسابقات، هشت تیم چهار نفره دانشجویی از دانشگاه پیام نور کرج با هم به رقابت پرداختند که صبح امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت‌ماه، فینال این مسابقات با حضور تیم نبض دانشجو به عنوان تیم موافق و تیم دیده‌بان به عنوان تیم مخالف برگزار شد و در پایان تیم موافق با رای هیأت داوران برگزیده فینال شد.
جدال احسن، محور مناظرات دانشجویی
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان البرز در حاشیه برگزاری این مناظره به لزوم فرهنگ‌سازی مناظره در جامعه امروزی پرداخت و اظهارکرد: قرآن‌کریم بر جدال احسن تاکید دارد و گفت و گوها و مناظراتی که بر اساس این دستور قرآنی نباشند قطعاً خسارت‌آمیز خواهد بود.
احمدرضا فیروزی افزود: بر اساس این آیه خوب است بتوانیم در جامعه ای زندگی کنیم که گروه‌های مختلف بتوانند زیر یک پرچم و گفتمان مشخص با هم صحبت کرده و اختلاف نظرهای خود را با طرح موضوع بیان کنند.
وی تاکید کرد: جامعه باید به این نقطه از مناظره یا جدال احسن برسد که با پیدا شدن سیاستمداری مانند ترامپ در جامعه جهانی و تهدید یک ملت به روش غیرمنطقی، انسجام و قدرت درونی خود را حفظ کند و لازمه این کار گفتگو و ایجاد فضای مناسب برای آن است.
این مسئول بیان کرد: مسابقات مناظرات دانشجویی نیز با همین هدف به دنبال ایجاد فضایی برای دانشجویان به منظور گفتگوی علمی و بالا بردن سطح تحمل نظرات گروه مخالف و نقد بر پایه استدلال است.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی البرز به ارائه توضیحاتی در خصوص این دوره از مسابقات مناظره دانشجویی در استان البرز پرداخت و خاطر نشان کرد: این مسابقات به صورت استانی و با حضور دانشجویان دانشگاه‌های استان برگزار می‌شود اما در این دوره، برخی دانشگاه‌های استان با همکاری و نظارت دبیرخانه مسابقات مناظرات دانشجویی اقدام به برگزاری مسابقات به صورت درون‌دانشگاهی کرده‌اند که مسابقات مناظره در دانشگاه پیام نور کرج نیز بر این اساس طرح‌ریزی شده است.
در پایان این مسابقه که با پیروزی تیم موافق همراه بود، دکتر سیدعلی‌اکبر هاشمی‌راد، نماینده هیئت داوران نیز با ارائه نکات داوری افزود: جهاددانشگاهی تلاش دارد در کنار مسابقات مناظره بحث کرسی آزاداندیشی را نیز راه‌اندازی کند.
وی تصریح کرد: در مناظره گروه موافق و مخالف با گفت وگو باید کار چالش برانگیز داشته باشند و تمام فعالیت‌های انجام شده در این مناظرات در راستای یادگیری است و رفع مساله با گفت و گو است.
انتهای پیام./

 

 

captcha