مجموعه تاریخی «اصفهان در انقلاب» رونمایی می‌شود
کد خبر: 3714870
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰

مجموعه تاریخی «اصفهان در انقلاب» رونمایی می‌شود

گروه فرهنگی – مجموعه تاریخی «اصفهان در انقلاب» با حضور اساتید و پژوهشگران تاریخ و مسئولان استان اصفهان در نگارستان امام خمینی(ره) این استان رونمایی می‌شود.

مجموعه تاریخی «اصفهان و انقلاب» رونمایی می‌شود

عباس نصر، محقق و پژوهشگر تاریخ و نویسنده کتاب اصفهان در انقلاب در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهارکرد: مجموعه «اصفهان در انقلاب» مشتمل بر پنج جلد کتاب درباره تاریخ تحولات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و اقتصادی اصفهان در دوره معاصر یعنی در 50 سال اخیر است که قبلا جلد اول آن مربوط به رویدادها وتحولات تاریخی اصفهان در سال‌های۱۳۴۰ تا ۱۳۴۴، به قلم محمدحنیف چاپ شده بود.
وی افزود: جلد دوم تا پنجم این کتاب که به صورت موضوعی به جریان شناسی تاریخی اصفهان در زمینه‎های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و اقتصادی، مبارزات مردم اصفهان علیه رژیم شاه و نوع و نحوه مواجهه رژیم شاه در مواجهه با مبارزان انقلابی و جامعه شهری اصفهان پرداخته، بین سال‌های 76 تا 80 توسط بنده گردآوری، تدوین و منتشر شده است.
نصر ادامه داد: برای انتشار این کتاب با بیش از 300 نفر از پیشکسوتان و چهره‌های مطرح استانی و کشوری که به‌نوعی در متن مبارزات انقلاب و تاریخ اصفهان نقش آفرین بوده‌اند، مصاحبه شده و خاطرات بیش از 300 نفر از پیشکسوتان مطرح این استان مورد بررسی و یا استفاده قرار گرفته است.
وی افزود: محتوای این کتاب دربرگیرنده اسناد تاریخی، مصاحبه، خاطرات، اخبار منعکس شده اصفهان در نشریات و مطبوعات ملی و بین‌المللی، وصیت‌نامه شهدا و ... است.
مراسم رونمایی این کتاب فردا چهارشنبه 26 اردیبهشت‌ماه از ساعت 17 با حضور عباس نصر اصفهانی ، نویسنده کتاب؛ حجت‌الاسلام رسول جعفریان، استاد تاریخ دانشگاه تهران؛ فضل‌الله صلواتی، محقق و پژوهشگر تاریخ و از پیشکسوتان و مبارزان دوران انقلاب در اصفهان در نگارستان امام خمینی(ره) اصفهان برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha