برگزاری 11جلسه جزء‌خوانی قرآن در لرستان/ 11 جلسه تفسیر برگزار می‌شود
کد خبر: 3714877
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱
حجت‌الاسلام مهدوی‌امین خبرداد:

برگزاری 11جلسه جزء‌خوانی قرآن در لرستان/ 11 جلسه تفسیر برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان به برگزاری یازده جلسه جزء‌خوانی قرآن در یازده شهرستان استان اشاره کرد و گفت: این برنامه نمونه و الگویی برای سایر مساجد است، این در حالی‌است که یازده جلسه تفسیر و یازده محفل انس با قرآن در ۱۱ شهرستان طی ماه رمضان برگزار خواهد شد.

برگزاری 11جلسه جزء‌خوانی قرآن در لرستان/ 11 جلسه تفسیر برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌امین، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، در همایش طلایه‌داران تبلیغ شهرستان خرم‌آباد ویژه ماه رمضان، که عصر سه‌شنبه، ۲۵ اردیبهشت در بیت نماینده ولی‌فقیه در لرستان برگزار شد، اظهارکرد: همه ساله همایش طلایه‌داران تبلیغ به‌صورت استانی برگزار می‌شد اما امسال این همایش در هر شهرستان به‌صورت مستقل در یازده شهرستان استان برگزار می‌شود.
وی به اعزام ۱۰۷۴ مبلّغ در سطح استان اشاره و افزود: از این تعداد ۲۳۰ مبلغ از دفتر تبلیغات حوزه علمیه، ۱۹۲ مبلغه، ۹۰ مبلغ از اوقاف و امور خیریه، ۵۰ روحانی از معاونت تبلیغ و هجرت، ۱۰۴ نفر از دفتر مراجع، اعزام شدند این در حالی‌است که در قالب گروه‌های نیز ۵۲۲ نفر در روستاها و ۵۳۳ نفر در شهرها فعالیت داشتند.

ثبت ۷۰۰ مبلّغ در سامانه سجام تبلیغات لرستان

حجت‌الاسلام مهدوی‌امین از ثبت ۷۰۰ مبلغ در سامانه سجام سازمان تبلیغات اسلامی لرستان خبر داد و گفت: مبلغ یک میلیارد تومان به این مبلغان کمک هزینه پرداخت شده و ۹۰۰ میلیون تومان هم توسط مردم کمک شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان از استقرار ۱۳۵ روحانی در روستاها و مناطق محروم لرستان خبر داد و افزود: در سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین تبلیغات اسلامی و سپاه بسته شد که در مناطق محروم فعالیت‌های اجتماعی داشته باشند، کمااینکه امسال بیش از هزار مبلغ غیربومی را خواهیم داشت.
وی به برگزاری یازده جلسه جزء‌خوانی قرآن در یازده شهرستان استان اشاره کرد و گفت: این برنامه نمونه و الگویی برای سایر مساجد است، این در حالی‌است که یازده جلسه تفسیر و ۱۱ محفل انس با قرآن در ۱۱ شهرستان طی ماه رمضان برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام مهدوی‌امین از اعزام ۲ مفسر برجسته از طرف ستاد تفسیر کشور به لرستان خبر داد و در خصوص آسیب‌های اجتماعی، گفت برخی مناطق به‌عنوان مناطق حاشیه‌ای یا سکونت‌گاه غیررسمی در نظر گرفته شده است، کمااینکه در خرم‌آباد تعداد پنج نقطه به‌عنوان منطقه هدف در نظر گرفته شده و مبلغان در راستای مقابله بیکاری، طلاق، حاشیه‌نشینی، اعتیاد و مفاسد اجتماعی فعالیت می‌کنند.
مهدوی‌امین با بیان این مطلب که ۱۳۲ هزار نفر از مردم لرستان در مناطق حاشیه‌ای رندگی می‌کنند، عنوان کرد: لرستان رتبه چهارم بیکاری را داشته و در بحث اعتیاد رتبه ۶ کشور را دارد.

انتهای پیام

captcha