طرح‌های خودکفایی مددجویان امری اثرگذار در ایجاد اشتغال کشور است
کد خبر: 3714886
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵

طرح‌های خودکفایی مددجویان امری اثرگذار در ایجاد اشتغال کشور است

گروه اجتماعی- قائم مقام کمیته امداد کشور طرح‌های اشتغالزایی و خودکفایی مددجویان را در ایجاد اشتغال بسیار اثرگذار دانست و گفت: خودکفایی یک خانوار، فقط کمک به حرکت درآوردن چرخه اقتصادی آن خانواده نیست بلکه خانواده‌های دیگری هم از این امر منتفع می‌شوند.

به گزارش ایکنا از کردستان، سیدمنصور برقعی، قائم مقام کمیته امداد کشور در همایش اشتغال و توانمندی‌سازی مددجویان کمیته امداد استان کردستان که امروز، 25 اردیبهشت ماه در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: اگر یک عضوی در جامعه متزلزل شود آرامش بقیه افراد هم تحت تاثیر قرار خواهد کرد .
وی با اشاره به اینکه فاصله بین فقر و غنا چند ثانیه است، افزود: به عنوان مثال در چند کیلومتری استان کردستان و در شهر ثلاث کرمانشاه خانوارهای بسیاری در یک لحظه هر آنچه را که داشتند از دست دادند و به فقر دچار شدند.
قائم مقام کمیته امداد کشور عنوان کرد: هیچکدام از ما مصون از این اتفاقات نیستم به همین دلیل نیاز داریم که همدیگر را کمک کنیم و همدل باشیم.
وی به ضرورت همدلی بین اقشار مختلف جامعه تاکید و بیان کرد: اندیشه‌هایی که باعث می‌شود افراد از همدیگر جدا شوند بزرگترین ظلم را به جامعه انسانی می‌کنند .
برقعی در ادامه طرح‌های اشتغالزایی و خودکفایی مددجویان را در ایجاد اشتغال بسیار اثرگذار دانست و عنوان کرد: خودکفایی یک خانوار، فقط کمک به حرکت درآوردن چرخه اقتصادی آن خانواده نیست بلکه خانواده‌های دیگری هم از این امر منتفع می‌شوند.
قائم مقام کمیته امداد کشور در ادامه با تشکر از بانک‌ها و کارکنان کمیته امداد جهت کمک به اشتغالزایی مددجویان این نهاد، اعلام کرد: مجموعه کمیته امداد فقط یک واسطه است تا یک تکلیف بزرگ الهی انجام شود، بنابراین همه آنچه که کمیته امداد انجام می دهد وظیفه بوده و علاوه بر آن مطالبه رهبری هم از ماست .
برقعی با اشاره به اینکه برای آنچه که صورت گرفته است همه ما وظیفه مان را انجام داده ایم و هیچ منتی هم بر کسی نداریم، افزود: اگر فقری ایجاد شده است دلایل و زیرساخت‌هایی دارد که هدف ما علاج ریشه های اصلی آن است و اینکه فرصت های شغلی درست توزیع شود .
قائم مقام کمیته امداد کشور به میزان هزینه لازم برای ایجاد شغل در بنگاه‌های اقتصادی متوسط، بزرگ و کوچک اشاره و عنوان کرد: در بنگاه های بزرگ برای هر فرصت شغلی یک میلیارد تومان و در بنگاه های کوچک، متوسط سرمایه گذاری رقمی بالغ بر ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان نیاز است که کمیته امداد بر مشاغل خانگی و خرد متمرکز شده است .
وی یادآور شد: امیدواریم امسال بتوانیم از محل منابع صندوق توسعه ملی، سهم اعتبارات خوبی را برای مشاغل خرد و خانگی مددجویان کمیته امداد و اقشار ضعیف جامعه دریافت کنیم.
انتهای پیام

captcha