هنر شيوه‌ای موثر در گفتمان‌سازی مسائل اجتماعی است
کد خبر: 3714896
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱

هنر شيوه‌ای موثر در گفتمان‌سازی مسائل اجتماعی است

گروه هنر- مديركل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری يزد با اشاره به ضرورت گره خوردن مباحث اجتماعی با فرهنگ، هنر و سلايق نسل جوان گفت: زبان هنر شيوه‌ای موثر در گفتمان سازی مسائل اجتماعی است.

هنر شيوه‌ای موثر در گفتمان‌سازی مسائل اجتماعی است

به گزارش ایکنا از یزد، فخرالسادات خامسی، مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد صبح امروز در نشست هم انديشي با تعدادی از مسئولان اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد بيان كرد: ارتباط هنر با اجتماع، ارتباطي برد برد است و بايد تلاش كنيم مباحث اجتماعي را به موضوعات فرهنگي و هنري گره بزنيم.

خامسي افزود: ضروريست بين سوگيري هاي رسمي و افكار عمومي نسبت به برنامه هاي مختلف هنري همگرايي وجود داشته باشد تا بتوانيم به نتايج و موفقيت هاي خوبي دست پيدا كنيم.

وی گفت: بيشتر مسائل اجتماعي راه حلي انساني دارند و بايد آن ها را در دل هنر جستجو كرد تا بتوان شيوه هاي مناسب ارتباط با نسل جوان را پيدا كرد و با به كارگيري روش هاي نو و منطقي در مسير بهبود شرايط تلاش كرد.

خامسی با بيان اينكه گفتمان سازي مسائل اجتماعي با زبان هنر امكان پذير است، يادآور شد:سازمان هاي مردم نهاد، تشكل ها و انجمن هاي هنري نقش چشمگيري در مردمي كردن هنر دارند كه در اجراي طرح و برنامه ها بايد مورد توجه قرار گيرند.

مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد ضمن استقبال از همكاري اين دفتر با برنامه هاي فرهنگي و هنري و تاكيد بر حمايت از فعاليت هنرمندان رشته هاي مختلف به ويژه بانوان، اظهار کرد: با نگاه توانمندسازي محله اي مردم، شيوه ما در برنامه ريزي و سياست گذاري برنامه هاي هنري تجميع توانمندي هاي بين بخشي و انجام برنامه هاي اثرگذار مشترك است.

محمود دهقان، معاون هنري و سينمايي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد نيز با ارائه گزارشي از توانمندي ها و ظرفيت هاي هنري مختلف استان بيان كرد: اولويت اول برنامه هاي ما بايد بر معنادارساختن رابطه هنر و مردم باشد تا بر مبناي اين پيوند، افزايش سطح سواد هنري،سينمايي و دانش اجتماعي را در جامعه شاهد باشيم.

انتهای پیام

captcha