آزادگی و حریت مهم‌ترین ویژگی حجت‌الاسلام رازینی بود
کد خبر: 3714900
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۴

آزادگی و حریت مهم‌ترین ویژگی حجت‌الاسلام رازینی بود

گروه فرهنگی- معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری دانشگاه‌ها گفت: وجود عالم در هر فضایی به ویژه دانشگاه پربرکت و رفتنش خسارتی جبران‌ناپذیر است و بر اساس روایات متعدد عالم در روز قیامت می‌تواند شفیع شاگردان خود قرار گیرد.

آزادگی و حریت مهم‌ترین ویژگی حجت‌الاسلام رازینی بود

به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی، معاون فرهنگی، سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها امروز در آیین نکوداشت عالم عامل، حجت‌الاسلام کمال‌الدین رازینی، اظهار کرد: وجود عالم در هر فضایی به ویژه دانشگاه پربرکت و رفتنش خسارتی جبران‌ناپذیر است و بر اساس روایات متعدد عالم در روز قیامت می‌تواند شفیع شاگردان خود قرار گیرد.

وی افزود: امام صادق (ع) فرمودند "از حضرت عیسی سوا شد که با چه کسانی باید نشست و برخاست کرد؟ فرمود: افرادی که دیدنش شما را یاد خدا بیندازد، گویش و سخنش و عملش شما را مشتاق به قرب الهی کند". با تأمل بر اینگونه روایات مصداق عینی آن را در وجود عالمانی مانند حجت‌الاسلام رازینی پیدا خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام رستمی خاطرنشان کرد: ایشان دارای مراتب علمی و فرصت‌هایی در حوزه علمیه بود که از بین مسئولیت‌های مختلف معلمی را پذیرفت و سپس دانشگاه را انتخاب کرد و حضور در دانشگاه را برای خود تکلیف دانست.

وی تشریح کرد: من در سال‌های حضور وی در دانشگاه، به عنوان مبلغ در دانشگاه بوعلی سینا فعالیت داشتم و توفیق شاگردی این عالم را داشته‌ام که از همان روزها با شخصیت ایشان به خوبی آشنا شدم.

وی تصریح کرد: آزادگی و حریت مهم‌ترین ویژگی حجت‌الاسلام رازینی بود که در ابعاد مختلف شخصیت وی نمایان بود و باید این ویژگی در وجود هر عالمی محسوس باشد چراکه انسان باید از ذلت گناه آزاد شود تا به عزت دست یابد لذا شخصی که بنده خدا باشد عزت پیدا می‌کند حریت و آزادگی در تمام ابعاد زندگی وی مشاهده می‌شود.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری دانشگاه‌ها گفت:رفتار ایشان به‌گونه‌ای بود که همه افراد را راحت در کنار خود می‌پذیرفتند و افرادی که دارای اختلاف نظر با ایشان بودند به راحتی می‌توانستند در کنار حجت‌الاسلام رازینی قرار بگیرند.

وی بیان کرد: ایشان در مواجه شدن با مسئولین و مدیران ارشد عزت خود را حفظ می‌کرد و در صورت ارتکاب اشتباه به راحتی اشتباه خود را می‌پذیرفت.

حجت‌الاسلام رستمی اذعان کرد: تسلط به مباحث ادبی و به دو زبان شعر سرودن نشانه اشراف علمی وی بود و در مباحث فقهی صاحب نظر بودن که با وجود مراتب علمی، دانشجویان به راحتی در کنارشان قرار می‌گرفتند و می‌توانستند با وی هم صحبت شوند و این امر به د لیل تواضع و تهذیب نفس وی بود.

وی تصریح کرد: حجت‌الاسلام رازینی خود را مأمور امر به معروف و نهی از منکر می‌دانست و در نهی از منکر تردیدی نداشت که ای امر لازمه جامعه دانشگاه کنونی است.

وی تأکید کرد: زندگی حجت‌الاسلام رازینی زندگی تربیت همراه با عمل بود و ایشان دارای زهد بدون مشقت و تکلف برای دیگران بود.

حجت‌الاسلام رستمی عنوان کرد: تمام طول زندگی وی دائما تربیت بود که در ابتدا به تربیت خود پرداخت و نهاد دانشگاه بوعلی هنوز هم به دلیل برکت وجود وی جزء دفاتر فاخر و سرآمد است.

وی خاطرنشان کرد: میراثی از ارتباط خوب با اساتید و روش‌های ارتباطی و همراهی تبلیغ با بدنه دانشگاه را از خود به جای گذاشته است و این امر کار را برای دیگر مسئولین دفتر نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی تسهیل کرده است

وی افزود:این امر به این دلیل است که حجت‌الاسلام رازینی قبل از تعلیم دیگران خود را تعلیم داده بود و در ابتدا مهذب شده بود و سپس به تهذیب اقدام کرد.

انتهای پیام

captcha