فرهنگ استفاده از كالای ايرانی در جامعه نهادینه شود
کد خبر: 3714902
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۴

فرهنگ استفاده از كالای ايرانی در جامعه نهادینه شود

گروه اقتصادی- معاون سياسی و اجتماعی فرماندار يزد گفت: فرهنگ استفاده از كالای ايرانی در جامعه نهادنه شود و تا زمانی که نگرش مردم نسبت به استفاده از کالای ایرانی تغییر نکند نمی‌توانیم به توسعه اقتصادی مناسبي دست پيدا كنيم.

فرهنگ استفاده از كالای ايرانی در جامعه نهادینه شود

به گزارش ایکنا از یزد، محمدعلی جعفری، معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد صبح امروز در جلسه كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز شهرستان يزد با اشاره به نامگذاري سال «حمايت از كالاي ايراني» از سوي مقام معظم رهبري (مدظله‌العالی) اظهار کرد: قطعاً يكي از مخاطبين اصلي اين نامگذاري تولیدکنندگان داخلی هستند چراکه آن‌ها می‌توانند با توليد كالاهاي باکیفیت انگیزه مردم برای خرید كالاهاي ايراني افزايش دهند.

معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد بابیان اينكه اقدامات صداوسیما و ساير دستگاه‌های مسئول در زمينه اطلاع‌رسانی و فرهنگ براي نهادينه ساختن فرهنگ استفاده از كالاي ايراني در جامعه تأثيرگذار است افزود: تا زمانی که نگرش مردم نسبت به استفاده از کالاي ایرانی تغییر نکند و فرهنگ استفاده از کالای خارجی در اذهان مردم باشد، نمی‌توانیم به توسعه اقتصادي مناسبي دست پيدا كنيم.

وي همچنين بر برخورد قاطعانه با قاچاقچيان كالا تأكيد كرد و گفت: باید در سطح شهرستان مسئولان عضو اين كارگروه به این موضوع اهمیت دهند و از ورود کالاهای خارجی كه توليد داخلي داريم جلوگیری و با تنظیم برنامه اصولی و جدی به کنترل قاچاق بپردازند.

جعفري با اشاره به اينكه کالاهای قاچاق عملاً منجر به كاهش رونق توليد و اشتغال می‌شود تصريح كرد: باید در مسير توليد داخلي، كار در فضاي رقابتي و توليد كالاي باكيفيت مطلوب حركت كرد.

انتهای پیام

captcha