«بحرالقرآن»؛ مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا
کد خبر: 3714915
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳
مؤسسه برتر هفته/51

«بحرالقرآن»؛ مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مؤسسه بحرالقرآن شهر قدس از جمله مؤسسات مردم‌نهادی است که فعالیتش را از سال 88 با اخذ مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی آغاز کرد و تاکنون با دو شعبه فعالیتش را ادامه داده است.

به گزارش ایکنا؛ خبرگزاری ایکنا در پایان هر هفته یک مؤسسه قرآنی را به عنوان «مؤسسه برتر هفته» معرفی می‌کند و این موضوع با هدف قدردانی از مؤسسات به جهت همکاری با ایکنا و ارتباط خبری قوی با سرویس مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد انجام می‌گیرد، است. بنابر این ایکنا از تمامی مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن روستایی دعوت می‌کند تا برای بهتر دیده شدن مؤسسه و پیشبرد اهدافشان با این خبرگزاری ارتباط قوی‌تری برقرار کنند.
در راستای همین موضوع طی هفته‌های گذشته به معرفی مؤسساتی از جمله مؤسسه تدبر در قرآن و سیره مشهد، جامعة‌القرآن الکریم، مؤسسه قرآن و عترت امام رضا(ع)، مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی معجزه جاوید، مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی بین‌الحرمین شاهرود، مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی صراط مشهد، مؤسسه سرای ذکر اردبیل و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت حضرت معصومه(س) میبد، معراج بجنورد، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امام رضا(ع) تهران، مؤسسه منهاج‌الحیات بندر کنگ استان هرمزگان، مؤسسه مهد قرآن کریم شهرستان برخوار(دولت‌آباد) و مؤسسه دانش‌آوران قرآن خراسان رضوی و مؤسسه اهل‌الکساء البرز و مؤسسه قرآن و عترت جامعةالثقلین شهید بابایی پرداخته شد.
دیگر مؤسساتی که برای مخاطبان معرفی اجمالی شد اعم از ثقلین یزد و قرآن و عترت کوثر مرتضی علی(ع) تهران و ریّان تهران، نسیم اختران قرآن اراک، یاسین جوان استان گلستان، نورمبین اردبیل و تبیان خوزستان، دارالقرآن حسین‌بن علی(ع) تبریز و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم‌الرضا(ع) کوثر زابل و فجرآفرین زاهدان، مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی سادات استان تهران، مؤسسه ندای رحمت الهی، مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کوثر ابهر، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کوثر هفت آسمان، مؤسسه منهاج عشق‌آباد در خراسان جنوبی، مؤسسه مهد قرآن کشور، مؤسسه هل أتی تهران، مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) استهبان استان فارس و مؤسسه مکتب‌القرآن تهران‌ است. همچنین مخاطبان خبرگزاری ایکنا طی هفته‌های گذشته با خانه قرآن سبحان و نورالهدی کلیشاد و مؤسسه ندای ملکوت تهران و مؤسسه قرآنی شکوفه‌های انتظار، مؤسسه قرآنی جامعة‌الهدایة للقرآن و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالمجتبی(ع) قم و مؤسسه مجمع خیرین قرآن و عترت استان اصفهان، میقات‌القرآن و مؤسسه نورالقرآن اصفهان و آشنا شدند و مجمع‌القرآن فاطمیون شهرستان گراش استان فارس و مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی و مهد قرآن کریم استان اصفهان و مؤسسه بشارت، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بشیر البرز و مؤسسه طلیعه نور کوثر شهریار و ‌مؤسسه مهد قرآن استان آذربایجان شرقی از دیگر مؤسساتی بودند که مخاطبان با آن‌ها آشنا شدند.

«بحرالقرآن»؛ مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا
اما طی این هفته مخاطبان این خبرگزاری با مؤسسه بحرالقرآن شهر قدس آشنا می‌شوند. این مؤسسه فعالیتش را از سال ۸۸ با اخذ مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی به صورت رسمی آغاز کرد و پس از گذشت چهار سال از فعالیت و طی سال 92، شعبه‌ای دیگر به‌عنوان دارالتحفیظ در شهر قدس اما تحت نظارت اداره‌ اوقاف و امور خیریه شهرستان تأسیس کرد.
این مؤسسه که در حال حاضر بیش از ۵۰۰ قرآن‌آموز را در مجموع دو شعبه تحت تعلیم قرار داده است، با کمترین تبلیغات و از طریق اطلاع‌رسانی قرآن‌آموزان به یکدیگر این دوره‌ها با استقبال مخاطبان در حال برپایی است.
دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی در گروه‌های مختلف سنی بانوان و آقایان و دختران و پسران چون روخوانی و روان‌خوانی، صوت و لحن، تفسیر و مفاهیم و حفظ و برپایی مهد و پیش‌دبستانی با ارائه سرفصل‌های آموزشی و واحدکارهای مختلف با محوریت قرآن از جمله برنامه‌های این مؤسسه است. همچنین در کنار این نیز دوره‌های تربیت مربی پیش‌دبستانی، تجوید و ... ویژه بانوان برگزار می‌شود و از میان آنهایی که دوره‌ها را به صورت کامل گذرانده‌اند و انگیزه تدریس دارند پس از ارزیابی نظم و اخلاق آنها، پیشنهاد همکاری و جذب در مؤسسه داده می‌شود.
مؤسسه بحرالقرآن شهر قدس که از جمله مؤسسات مردمی خودکفایی است که برپایی دوره‌هایش را با اولویت بررسی نیاز اهالی منطقه در کنار برپایی برنامه‌های مناسبتی برای جذب حداکثری به فعالیت‌های قرآنی برگزار می‌کند، این موضوع را یکی از رمز‌های موفقیت مؤسسه می‌داند.

«بحرالقرآن»؛ مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا
یادآور می‌شود، مؤسسه بحرالقرآن شهر قدس در خیابان ۴۵ متری انقلاب، روبروی آتشنشانی، نبش کوچه شهید محمدی، پلاک ۳ قرار داد. همچنین علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۴۶۸۲۱۷۸۰ تماس بگیرند.
انتهای پیام

captcha