5 برنامه شاخص قرآنی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود
کد خبر: 3714938
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲
طی ماه مبارک رمضان؛

5 برنامه شاخص قرآنی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

گروه فعالیت های قرآنی- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: پنج برنامه شاخص قرآنی در ماه رمضان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت و گو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: این پنج برنامه با محوریت تفسیر، ترجمه و روخوانی قرآن برگزار می‌شود.

5 برنامه شاخص قرآنی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود
وی افزود: طرح با قرآن در رمضان با هدف حمایت از محافل محوری قرآن کریم هر شهرستان نیز در ماه مبارک برگزار می‌شود که برای اجرای این طرح ۱۰۰ میلیون ریال از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان در نظر گرفته شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی از توزیع ۴۰۰ جلد قرآن کریم در ماه مبارک رمضان خبر داد و بیان کرد: این تعداد قرآن که توسط خیرین قرآنی تامین شده در میان مناطق محروم استان استان توزیع خواهد شد.
رضایی ادامه داد: همچنین برنامه مشترکی با صدای خراسان جنوبی شامل مسابقه و دعوت از چهره‌های شناخته‌شده قرآنی در طول ماه مبارک رمضان سال جاری خواهیم داشت.
وی اظهار کرد: همچنین به مناسبت ماه مبارک رمضان طرح بینات 21 توسط مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: معمولا هر ساله یک سوره به عنوان سوره محوری در این طرح برای پرداختن به ترجمه و تفسیر آن توسط خانه‌های روستایی و شهری و موسسات قرآن اجرا می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در این طرح، دوره آموزش ترجمه و تفسیر عمومی قرآن کریم برگزار می‌شود، اظهار کرد: طرح بینات طی ۲۳ جلسه آموزش آموزشی اجرایی می‌شود.
رضایی یادآور شد: به تعدادی از افرادی که در آزمون‌های این طرح حد نصاب لازم را به دست آورند به قید قرعه جوایزی اهدا خواهد شد، تصریح کرد: به قرآن آموزانی که حد نصاب لازم را آورند گواهینامه‌ای نیز اهدا خواهد شد.
انتهای پیام

 

captcha