۸ ‌فرهنگی‌ خراسان جنوبی به مرحله کشوری مسابقات قرآن و عترت راه یافتند
کد خبر: 3714950
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
رییس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی:

۸ ‌فرهنگی‌ خراسان جنوبی به مرحله کشوری مسابقات قرآن و عترت راه یافتند

گروه فعالیت های قرآنی- رییس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از راهیابی هشت نفر از فرهنگیان شرکت کننده در مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و نماز در چهار رشته قرائت، حفظ ۱۰ جزء، نهج البلاغه و احکام به مرحله کشوری خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، رییس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های تاثیرگذار اداره امور قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی برگزاری مسابقات قرآن عترت و نماز فرهنگیان است که با استقبال چشمگیر فرهنگیان استان در چند سال اخیر مواجه شده است.

۸ ‌فرهنگی‌ خراسان جنوبی به مرحله کشوری مسابقات قرآن و عترت راه یافتند
وی افزود: 4500 نفر از فرهنگیان زن و مرد استان یعنی نزدیک 30به درصد فرهنگیان استان در این دوره از مسابقات شرکت کردند.
رییس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی بیان کرد: 4500معلم زن و مرد در 12 شهرستان و منطقه استان در این دوره از مسابقات شرکت کردند که از این تعداد، 80 نفر مجوز حضور در مرحله استانی را کسب کردند.
حسینی ادامه داد: تشویق فرهنگیان علاقمند به آموزه‌های دینی و بکارگیری این آموزه‌ها در زندگی فردی و اجتماعی و انتقال آن به دانش‌آموزان و شناسایی و آموزش معلمان پژوهشگر، قاری و حافظ از مهم‌ترین اهداف برگزاری این مسابقات به شمار می‌رود.
وی افزود: انس بیشتر فرهنگیان استان با مفاهیم والای قرآن کریم، نهج البلاغه و احکام، جذب حداکثری فرهنگیان و مشارکت آنان در توسعه و تعمیق معارف قرآن و فرهنگ نماز از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات است.
رییس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی یادآور شد: مرحله کشوری این دوره از مسابقات قرآن عترت و نماز فرهنگیان، تیرماه سال جاری، به میزبانی استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha