۵۰۰ مربی قرآن در خراسان‌جنوبی فعالیت دارند
کد خبر: 3714960
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی:

۵۰۰ مربی قرآن در خراسان‌جنوبی فعالیت دارند

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه استان تاکنون بیش از ۵۰۰ مربی قرآن کریم تربیت کرده است که در خراسان‌جنوبی فعالیت دارند.

حجت‌الاسلام مهدی عباسی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه براساس به تأکیدات رهبری، از سال ۹۱ تاکنون تربیت حافظان قرآن را در دستور کار قرار داده است که از این سال تاکنون نزدیک به ۱۰ میلیون نفر در سطح کشوری حافظ قرآن تربیت‌شده‌اند.

۵۰۰ مربی قرآن در خراسان‌جنوبی فعالیت دارند
وی با بیان اینکه از این تعداد ۲۰ هزار نفر در خراسان‌جنوبی هستند، ادامه داد: باید ابتدا مربیان موفقی داشته باشیم تا بتوانیم حافظان خوبی نیز تربیت کنیم.
عباسی با اشاره به دوره‌های تربیت مربی، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۵۰۰ مربی قرآن کریم تربیت کرده‌ایم که ۲۵۰ مربی با اداره کل اوقاف و مابقی با نهادها و سازمان های دیگر فعالیت دارند.
وی ادامه داد: برای سال جدید تربیت ۱۴ هزار حافظ سهمیه داریم که امید است این کار را به نحو مطلوبی به طور مطلوبی انجام دهیم.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی به فعالیت مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم استان نیز اشاره و بیان کرد: سال گذشته ۲۳ نفر در مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم، حافظ قرآن شده‌اند.
عباسی از برگزاری دوره آموزشی توجیهی ویژه مربیان طرح تربیت حافظان قرآن در خراسان‌جنوبی خبر داد و افزود: حدود ۲۰۰ مربی از شهرستان‌های خراسان‌جنوبی در این دوره آموزشی شرکت کردند.
وی با بیان اینکه استاد این دوره آموزشی مهندسی، دبیر ستاد طرح تربیت حافظان قرآن کریم کشور است، یادآور شد: این دوره آموزشی توجیهی ویژه مربیان طرح تربیت حافظان قرآن در خراسان‌جنوبی برگزار شد.
انتهای پیام

 

captcha