پیش‌بینی اعزام 2 هزار مبلغ در ماه رمضان به 27 شهر خوزستان
کد خبر: 3714996
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۴

پیش‌بینی اعزام 2 هزار مبلغ در ماه رمضان به 27 شهر خوزستان

گروه اجتماعی ـ مسئول امور مبلغان اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه بیش از 1400 مبلغ خوزستانی برای تبلیغ در ماه رمضان ثبت درخواست کرده‌اند، گفت: اعزام هزار و 800 تا دو هزار مبلغ را در ایام ماه رمضان پیش بینی می‌کنیم.

پیش‌بینی اعزام 2 هزار مبلغ همزمان با ماه رمضان به 27 شهر خوزستان

حجت الاسلام احسان فردآقایی مسئول امور مبلغان و روحانیون اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت‌‎وگو با ایکنا از خوزستان ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به اینکه ماه رمضان یکی از مهم‌ترین فرصت‌های تبلیغی است که در طول سال پیش روی ما است، در سازمان تبلیغات برنامه تبلیغی وسیعی را برای این ماه در نظر داریم.

 وی با بیان اینکه اعزام هزار و 800 تا دو هزار مبلغ را در ایام ماه رمضان پیش بینی می‌کنیم، گفت: تا به امروز 850 نفر از مبلغان برادر و 600 نفر از بانوان مبلغ در خواست اولیه خود را برای اعزام در سامانه جامع اعزام مبلغ موسوم به سجام ثبت کرده‌اند.

 فردآقایی ادامه داد: مبلغان کم کم در حال اعزام هستند. علاوه بر مبلغان بومی، حدود  350 نفر از مبلغان غیربومی که غالبا از استان قم و توسط مراکز مختلف تبلیغی اعزام می‌شوند، در این ماه در مناطق تبلیغی خود مستقر خواهند شد.

به گفته مسئول امور مبلغان و روحانیون اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، 27 شهرستان استان تحت پوشش تبلیغی این مبلغان قرار می‌گیرند. این مناطق اعم از نقاط شهری و روستایی هستند و با هماهنگی اداره امور عشایر، مناطق عشایری نیز در دستور کار ویژه برای اعزام مبلغ قرار دارند.

 وی گفت: مساجد، حسینیه‌ها، مراکز فرهنگی، نمازخانه‌های ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی و محافل قرآنی مراکز تحت پوشش هستند.

 فردآقایی افزود: در کنار برنامه‌های تبلیغی، موضوع تفسیر قرآن و توجه ویژه به مفاهیم قرآن کریم نیز در دستور کار مبلغان است، در این راستا دو تن از استادان تفسیر حوزه علمیه قم به استان دعوت شدند که در اهواز و دزفول مستقر خواهند شد. بقیه ائمه جماعات نیز برنامه تفسیری در فواصل کوتاه برنامه‌های ماه رمضان برای مردم خواهند داشت.

 مسئول امور مبلغان و روحانیون اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: برکات ماه رمضان، پاداش روزه داران، نقش روزه در رشد و تعالی بندگان خداوند، اشاره به موضوعات روز چون اقتصاد مقاومتی، خانواده و آسیب‌های اجتماعی محورهای سخنرانی مبلغان در این ماه است.

 انتهای پیام

captcha