وحدت و همدلی مردم فرصتی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است
کد خبر: 3715002
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱

وحدت و همدلی مردم فرصتی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است

گروه اجتماعی- مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان وحدت و همدلی مردم را به عنوان فرصتی دیگر در کشور برای کاهش آسیب‌ها خواند و گفت: همه ما در معرض آسیب‌ها هستیم و باید مراقب باشیم.

به گزارش ایکنا از کردستان، فرانک قدسی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان امروز، 26 اردیبهشت ماه در یکصد و پنجمین جلسه ستاد شئون فرهنگی در مناسبت‌های دینی و مذهبی کردستان با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی فرصتی برای تعمیق و گسترش فعالیت‌های دینی و قرآنی است، اظهار کرد: امروز آسیب‌های اجتماعی دامنگیر جامعه شده و جامعه ما باتوجه به اسلامی بودن و فرهنگ غنی که دارد مورد هدف دشمنان است.
وی افزود: همواره به دنبال راهکارهایی برای تخریب و ترور شخصیت مسئولان انجام می‌دهند و سرمایه‌گذاری‌های زیادی در این راستا انجام می‌دهند.
با اشاره به وجود فرصت‌های زیاد در کشور برای اعتلای ایران اسلامی و کاهش آسیب‌های اجتماعی افزود: وجود مقام معظم رهبری و تدابیر و بیانات ایشان فرصت ارزشمندی در این راستا به شمار می‌رود.
وی خاطر نشان کرد: آمارهای آسیب‌های اجتماعی کشور نگران‌کننده است و ما بعنوان یک کشور اسلامی که الگوی جهان اسلام هستیم باید به طور جدی به این مقوله بپردازیم.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان وحدت و همدلی مردم را به عنوان فرصتی دیگر در کشور برای کاهش آسیب‌ها خواند و یادآور شد: همه ما در معرض آسیب‌ها هستیم و باید مراقب باشیم.
قدسی اضافه کرد: استان کردستان از لحاظ مذهب و قومیت همدست نیست و باید این تنوع قومیت و مذهب را بعنوان فرصتی بنگریم و همدلی مردم را بیشتر کنیم.
وی اضافه کرد: پنج آسیب عمده به عنوان آسیب‌های اصلی در استان‌های کشور شناسایی و احصا شده‌اند که شامل بیکاری، طلاق، اعتیاد، مفاسد اخلاقی و حاشیه‌نشینی است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان حمایت از کارآفرینان را عامل کاهش بیکاری به عنوان یک آسیب دانست و گفت: باید از کارآفرینان ایده‌دار حمایت‌های لازم صورت گیرد و همه دستگاهها باید از کارآفرینان حمایت کنند.
قدسی عنوان کرد: امروزه خانواده‌ها تحکیم‌هایی لازم را ندارند و به دلالی عاطفی می‌پردازند و این امر باعث جدایی عاطفی خانواده‌ها می‌شود که در شأن کشور اسلامی ما نیست.
وی اعلام کرد: کودکان با یادگیری مشاهده‌ای در حال آموختن هستند و باید والدین مراقب باشند و نوع برخورد و گفتار و رفتارشان در برابر کودکان درست باشد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان همچنین با اشاره به برگزاری کارگاه‌ها و فعالیت‌های انجام شده در حوزه اعتیاد بیان کرد: علیرغم برگزاری این کارگاه‌ها و مراسم‌ها اما سرعت رشد فعالیت‌های انجام شده با رشد آسیب‌ها هماهنگ نیست و آسیب‌ها به سرعت رشد می‌کنند.
وی افزود: از راههای ورود مفاسد اخلاقی مهاجرت‌هایی است که به دلیل بیکاری انجام می‌گیرد و منجر به حاشیه‌نشینی می‌شود که ممکن است ساکنان حاشیه‌شهر از لحاظ فقر فرهنگی دچار مشکل شوند.
قدسی با اشاره به اینکه باید فعالیت‌ها همسو باشد تا بتواند زمینه کاهش آسیب‌ها را فراهم کند، بیان کرد: در بحث ایجاد دفاتر تسهیل‌گری کردستان پیشتاز استان‌های کشور است و از این دفاتر در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده می‌شود.
وی عنوان کرد: در حال حاضر ۱۰ محله در حاشیه شهرها ساماندهی شده و توسط مردم دفاتری در این محلات تشکیل شده که بزودی دفاتر افتتاح خواهند شد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان یادآور شد: احصای نیازهای مناطق حاشیه شهر در راهاندازی دفاتر تسهیلگری مهم است و برنامههای امور اجتماعی هدایتگرانه، حمایتگرانه و مقتدرانه پیش خواهد رفت و با درایت و تدبیر تلاش میشود که از تمام ظرفیتهای استان استفاده شود.
انتهای پیام

captcha