روزه باعث تندرستی و سلامت انسان می‌شود
کد خبر: 3715004
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸

روزه باعث تندرستی و سلامت انسان می‌شود

گروه معارف- رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: خداوند روزه را برای آزمایش اخلاص مردم، مقرر و فرض فرمودند و کسی که به پیشگاه حضرت حق اخلاص ورزد، تمامی اوصافی که در بیان روزه بیان شده، شامل حالش می‌شود.

فلسفه روزه آزمایش اخلاص بندگان است

حجت‌الاسلام محمد علیجانی، رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی دفترتبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، با بیان اینکه احکام الهی برای سعادت دنیوی و اخروی انسان‌ها مطرح شده است، اظهار کرد: وظیفه انسان‌ها رعایت دقیق اعمال عبادی و ضوابط شرعی و تسلیم بودن در برابر خداوند می‌باشد و در روایت آمده «الاسلام هو تسلیم»، یعنی حقیقت اسلام، تسلیم بودن است.
وی با بیان اینکه فلسفه روزه، ضرورت تعبد و تسلیم بودن انسان در برابر خداوند ‌است، افزود: پیامبر(ص) فرمودند: اول جنگ و جهاد کنید تا مستغنی شوید، زیرا غنایم جنگی باعث استغنا می‌شود؛ دوم، روزه بگیرید تا صحت و سلامت خویش را تضمین کنید و سوم، سفر کنید تا مال‌دار شوید.
علیخانی افزود: کم‌خوری از فواید روزه‌داری می‌باشد که به نوعی برای بهداشت و تندرستی جسم و روح انسان نیاز است. انسان تحمل گرسنگی زیاد را ندارد و اسلام هم نخواسته که انسان را در زحمت و گرسنگی زیاد قرار دهد و حتی در بعضی روایات آمده «خدایا از گرسنگی به تو پناه می‌برم»؛ اما در عین حال باید متوجه بود که مقداری از گرسنگی برای انسان لازم است و فواید بسیاری دربردارد و برعکس پرخوری و سیری زیاد، باعث بروز برخی بیماری‌ها می‌شود.
وی ادامه داد: از نظر بهداشتی و تندرستی نیز باید غذا کمتر مصرف شود، یعنی وفتی که هنوز سیر نشده‌ایم، دست از غذا خوردن بکشیم، به تجربه نیز ثابت شده‌ که افراد کم‌خوراک، از کسانی که همیشه خیلی غذا می‌خورند، سالم‌تر و تندرست‌تر هستند.
علیجانی گفت: خداوند روزه را برای آزمایش اخلاص مردم، مقرر کرده‌اند و فرمودند و کسی که به پیشگاه حضرت حق اخلاص ورزد، تمامی اوصافی که در بیان روزه بیان شده، شامل حالش می‌شود. روزه کاملا با اخلاص روزه‌دار در رابطه است.
انتهای پیام

captcha