اجرای طرح «کرامت ۲» در ۵۸ نقطه کردستان
کد خبر: 3715014
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲

اجرای طرح «کرامت ۲» در ۵۸ نقطه کردستان

گروه اجتماعی- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در نقاط حاشیه شهر‌های استان طرح کرامت 2 در استان اجرا می‌شود، گفت: طرح کرامت 2 در ۵۸ نقطه استان کردستان اجرا می‌شود.

اجرای طرح کرامت دو در 58 نقطه کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، سلیم کریمی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان امروز، 26 اردیبهشت ماه در جلسه نشست فصلی دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌های استان کردستان به طرح ملی مبارزه همه جانبه با مواد مخدر اشاره و اظهار کرد: طرح ملی مبارزه با مواد مخدر، روان گردان‌ها و پیش سازها با رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر از جمله برنامه‌های طرح ششم توسعه است.
وی با اعلام اینکه این طرح به عنوان چراغ راه مبارزه با مواد مخدر است، افزود: اجرایی و عملیاتی شدن این طرح کار کمیته‌های تخصصی شورای هماهنگی استان و شهرستان‌ها است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان بیان کرد: هدف کمی از اجرای طرح ملی مبارزه با مواد مخدر کاهش ۵ درصدی هر ساله در بحث مواد مخدر بوده که امیدواریم با برنامه ریزی دقیق در پایان برنامه توسعه ششم به کاهش ۲۵ درصدی در مواد مخدر و اعتیاد دست یابیم.
وی اولویت ستاد مبارزه با مواد مخدر را پیشگیری دانست و عنوان کرد: در این راستا باید ۵۰ درصد از فعالیت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر را روی حوزه پیشگیری متمرکز کنیم.
کریمی یکی دیگر از اولویت‌های برنامه‌ شورا مبارزه با مواد مخدر را توسعه کمی و کیفی مشارکت‌‌ سمن‌ها عنوان کرد و افزود: برای کاهش آمار معتادان و آسیب های اجتماعی باید مردم را به صحنه مبارزه هم جانبه بیاوریم.
وی با اشاره به فعالیت دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خاطرنشان کرد: دبیران شهرستان ها کارشان برنامه‌ریزی، هماهنگی، نظارت، کنترل و ارزیابی است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان تصریح کرد: دبیران باید 80 درصد توان خود را برای پیگیری مصوبات بگذارند چراکه اولویت اول از دیدگاه مقام معظم رهبری مبارزه با اعتیاد و پیشگیری است.
وی با اشاره به در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در نقاط حاشیه شهرهای استان طرح کرامت2 در استان اجرا می شود، افزود: طرح کرامت 2 در 58 نقطه استان کردستان اجرا می‌شود.
وی در پایان یادآور شد: در سال گذشته 17 سمن استان مورد حمایت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان قرار گرفته است این سمن ها در صورت ارائه طرح به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مورد حمایت قرار می گیرند.
انتهای پیام

captcha