معرفی عملکرد نیروهای ناجا در کتاب «دلیران سرو قامت»/پیشرفت 60 درصدی نگارش این کتاب
کد خبر: 3715064
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶

معرفی عملکرد نیروهای ناجا در کتاب «دلیران سرو قامت»/پیشرفت 60 درصدی نگارش این کتاب

گروه فرهنگی ـ معاون حفظ آثار دفاع مقدس لرستان با اشاره به جمع‌آوری 46 دقیقه سند صوتی از شهید «علی‎محمد امیری» از فرماندهان سپاه و 15 دقیقه سند تصویری از فرمانده پیشکسوت آجای استان، «امیر غضنفر آذرفر»، گفت: نگارش روزانه کتاب دلیران سرو قامت (عملکرد نیروهای ناجا) استان 60 درصد پیشرفت کار داشته است.

د

به گزارش ایکنا از لرستان، حداد فرهادی، معاون پژوهش و اسناد اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان چهارشنبه، روش گردآوری دانشنامه دفاع مقدس با م اردیبهشت در جمع خبرنگاران، گفت: موضوع «شیوه نامه» برای ابلاغ به شهرستان‌ها تدوین شده است. این شیوه‌نامه به مرکز تاریخ جامع دانش‌نامه دفاع مقدس و معاونت اسناد و مدارک ارسال می‌شود.
وی افزود: تاکنون سه نشست داخلی با معاونت‌های اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان با حضور مدیرکل در زمینه محتواسازی دانش‌نامه مرکز فرهنگی برگزار شده است.
فرهادی تصریح کرد: جلسه تخصصی پژوهش و اسناد دفاع مقدس در دانشگاه لرستان به‌منظور تشکیل کمیته و مکاتبه با رئیس دانشگاه لرستان صورت گرفته است.
وی به برگزاری جلسات شورای هماهنگی در شهرستان‌ها به‌منظور تهیه دانش‌نامه دفاع مقدس استان اشاره کرد و ادامه داد: این جلسات در شهرستان‌های بروجرد، پلدختر و کوهدشت با حضور مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و مدیران ادارات شهرستان‌ها برگزار شد.

جمع‌آوری 46 دقیقه سند صوتی از شهید «علی‎محمد امیری» از فرماندهان سپاه

معاون اسناد و پژوهش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به گردآوری خاطرات و تاریخ شفاهی فرماندهان و رزمندگان لرستانی در دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: معاونت اسناد و پژوهش در ماه اخیر 46 دقیقه سند صوتی از شهید «علی‎محمد امیری» از فرماندهان سپاه و 15 دقیقه سند تصویری از فرمانده پیشکسوت آجای استان، امیر غضنفر آذرفر را جمع‌آوری کرده است.
فرهادی گردآوری تاریخ شفاهی و چاپ خاطرات فرماندهان ناجا استان لرستان در دفاع مقدس را یادآور شد و افزود: تاکنون چندین ساعت مصاحبه با فرماندهان ناجای لرستان در دوران جنگ تحمیلی داشته‌ایم که تقریباً 80 درصد این مصاحبه‌ها پیاده‌سازی شده‌‌اند. همچنین نگارش روزانه کتاب دلیران سرو قامت (عملکرد نیروهای ناجا) استان 60 درصد پیشرفت کار داشته است.
وی با بیان این‌که دوره آموزشی ساماندهی اسناد مرتبط با دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفته است، عنوان کرد: این دوره با هدف حفظ و جلوگیری از مخدوش شدن اسناد، با نظارت معاونت پژوهش اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس برگزار می‌شود.
معاون اسناد و پژوهش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان، گفت: موارد آموزشی در این دوره تفکیک، کار برگ‌نویسی و ساماندهی اسناد است و با پژوهشگران این دوره قرداد سه ماه منعقد می‌شود.
وی با اشاره به فعالیت‌‌های اخیر معاونت اسناد و پژوهش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان متذکر شد: در راستای دفتر تشکل‌های مردم نهاد، پیگیری و اخذ لیست هیئات و کانون‌های مساجد فعال در زمینه ایثار و شهادت در سطح استان با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان انجام شده است.

انتهای پیام

captcha