فرهیختگان بهترین و شاخص‌ترین الگو برای آحاد جامعه به‌ویژه جوانان هستند
کد خبر: 3715065
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶

فرهیختگان بهترین و شاخص‌ترین الگو برای آحاد جامعه به‌ویژه جوانان هستند

گروه فرهنگی- رئیس بنیاد نخبگان کردستان با تأکید بر اینکه فرهیختگان جامعه ارزنده‌ترین و بهترین سرمایه‌های هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند، اظهار کرد: این قشر بهترین و شاخص‌ترین الگو برای آحاد جامعه به ویژه جوانان هستند.

فرهیختگان بهترین و شاخص‌ترین الگو برای آحاد جامعه به ویژه جوانان هستند

به گزارش ایکنا از کردستان، رحمت صادقی، رئیس بنیاد نخبگان کردستان امروز، 26 اردیبهشت ماه در آیین بزرگداشت استاد برجسته سینما، تئاتر و تلویزیون «دکتر قطب الدین صادقی» که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: از جمله خصوصیات منحصر به‌فرد قطب‌الدین صادقی، عمر پرمایه مزین به دانش و هنر و خلق آثار فاخر است.
وی افزود: مایه فخر و مباهات ما است که امروز میزبان مراسم پاسداشت تلاش‌های خستگی‌ناپذیر اسطوره‌ای باشیم که با ذکاوت خود به اوج قله‌های افتخار و موفقیت نائل گشته است.
رئیس بنیاد نخبگان کردستان با بیان اینکه قطب‌الدین صادقی زندگی خود را وقف هنر، هنروری و هنرپروری کرده است، بیان کرد: این استاد فاخر با خلق آثار فرخنده و ارزنده برای دانش‌وران نام‌آور، مهر احترام را بر قلب دانش و هنر حک کرده است.
وی با اذعان به اینکه قدرت جامعه جهانی از دو حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اخذ می‌شود، بیان کرد: در بُعد سخت‌افزاری تأکید بر تجهیزات، تکنولوژی و فناوری است و قدرت نرم‌افزاری یک جامعه معطوف به بزرگان، مفاخر، عالمان و دانشمندان هر جامعه ای است.
صادقی با ذکر اینکه قدرت نرم‌افزاری بر قدرت سخت‌افزاری ارجحیت دارد، ادامه داد: تجهیزات، فناوری و تکنولوژی از قدرت نرم‌افزاری مستخرج می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه فرهیختگان جامعه ارزنده‌ترین و بهترین سرمایه‌های هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند، اظهار کرد: این قشر بهترین و شاخص‌ترین الگو برای آحاد جامعه به ویژه جوانان هستند.
رئیس بنیاد نخبان کردستان با اشاره به اینکه دانشمندان ایرانی پیشینه قوی و بزرگی دارند که مایه مباهات و فخر ماست، گفت: رسالت ما معرفی آنها به جوانان برای تجدیدپذیری در تدوین آرزوها و اهدافشان است.
وی لازمه ابقاء و اضمحلال ناپذیری یک ملت، تلاش و کوشش مردمان آن است، یادآور شد: جوانان باید این مهم را سرلوحه کار خود قرار داده و این سرمایه سترگ را به نسل های آینده انتقال دهند.
انتهای پیام

captcha