برقراری ارتباط مستمر آحاد جامعه با رادیو ترتیل
کد خبر: 3715149
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶
ابوالقاسمی بیان کرد:

برقراری ارتباط مستمر آحاد جامعه با رادیو ترتیل

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر شبکه رادیویی قرآن با اشاره به اینکه اصل، همواره بر قرائت ترتیل است، برقراری ارتباط مستمر آحاد جامعه با روش ترتیل، از دلایل اصلی راه‌اندازی رادیو ترتیل است.

احمد ابوالقاسمی

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم راه‌اندازی رادیو ترتیل صبح امروز چهارشنبه، 25 اردیبهشت ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مقدم، قائم‌مقام سازمان صدا و سیما، شاه‌آبادی، معاون صدای سازمان صداوسیما، خادم‌القرآن عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشور، استاد عصفور از کشور مصر، احمد ابوالقاسمی، مدیر شبکه رادیویی قرآن و تنی چند از مسئولان و رؤسای سازمان‌ها، نهادها و مراکز قرآنی کشور و نیز جامعه قرآنی در محل استودیوی شماره 8 ساختمان شهدای رادیو سازمان صدا و سیما برگزار شد.
در ابتدای این مراسم و پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید توسط محمدرضا پورزرگری، قاری بین‌المللی قرآن کریم، احمد ابوالقاسمی، مدیر شبکه رادیویی قرآن طی سخنانی ضمن عرض خیر مقدم به تمام حضار در مراسم و قرآنیان حاضر در جلسه و ضمن آرزوی تعجیل در فرج حضرت ولی عصر(عج) و علو درجات بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و شهدای والامقام و نیز آرزوی سلامتی روزافزون برای مقام معظم رهبری، اظهار کرد: خدا را شاکریم که با الطاف و عنایت حضرت حق و عنایت ویژه مقام معظم رهبری، رادیو قرآن راه‌اندازی شد تا از طریق انتشار آیات الهی با صدای خوش و تأثیرگذار، قلوب مردم به کتاب وحی منعطف شود. همان‌گونه که فرمودند «ان‌شاءالله رادیو قرآن اختصاصا آهنگ خوش تلاوت الهی و احیانا در کنار آن مسائل مربوط به تلاوت قرآن را به مستمعین خود ارائه خواهد داد».
ابوالقاسمی افزود: تأکیدات فراوان رهبر معظم انقلاب در این خصوص که می‌فرمایند «چنانچه محافل قرآنی فارغ از مباحث عقلی و منطقی از لحاظ عاطفی بتواند قلوب مردم را به قرآن نزدیک بگرداند، تمامی مشکلات جامعه اسلامی حل خواهد شد»، این اعتقاد ما است و ما را در انجام کار نیک مصمم‌تر کرده و افتخار این را داریم که با اتکا به حمایت و علاقه شخصی معاونت محترم صدا نسبت به فعالیت‌های قرآنی و تلاش جدی همکاران عزیزم در جوی آرام و صمیمانه طبق اعلام رئیس محترم مرکز پژوهش و سنجش افکار سازمان صدا و سیما، رادیو قرآن توانسته‌ است در سال 96 با رشد قابل توجه و مطلوبی نسبت به سال 95 و حتی 94 ظاهر شود و به میزان شنوندگان رادیو قرآن در سطح ملی افزوده شود.
مدیر شبکه رادیویی قرآن تصریح کرد: همان‌گونه که اقبال جامعه قرآنی و متخصصین امر تلاوت ایجاب نمود، در سال گذشته، رادیو تلاوت راه‌اندازی و استمرار یافت که به نوبه خود افتخاری دیگر برای کشور عزیزمان شد و نیاز این بخش از جامعه را پوشش داد. نیاز عمومی جامعه و برقراری ارتباط مستمر و آسان‌تر آحاد جامعه با روش ترتیل و امکان دسترسی در تمام اوقات شبانه‌روز و کنداکتور متنوع با صداهای مختلف برای سلایق متنوع، ما را بر آن داشت تا با راه‌اندازی رادیو ترتیل به صورت 24 ساعته این بخش از نیازهای جامعه نیز مرتفع شود.
وی تصریح کرد: از آنجا که یکی از اهداف و منویات مقام معظم رهبری ایجاد بسترهایی است که مردم به سطحی از تسلط به آیات دست یابند تا بتوانند تا در مراودات و مکالمات روزانه خود از آیات الهی استفاده کنند، رادیو قرآن این آمادگی را دارد تا در صورت اراده سازمان و رسانه ملی و حمایت‌های لازم با استمرار این حرکت مبارک گام مؤثری در نیل به آن هدف و دستیابی به ترتیب 10 میلیون حافظ قرآن کریم بردارد.
مدیر شبکه رادیویی قرآن گفت: اصل همواره، قرائت ترتیل است و قرائت تحقیق از قرن چهارم مرسوم شد. در قرائت تحقیق ممکن است تا تسامحی صورت گیرد ولی در ترتیل که خط نگهدار است، حفظ و صحت تلاوت وجود دارد و لازمه تلاوت تحقیق و توانایی آن نیز آشنایی با ترتیل است.
ابوالقاسمی با اشاره به راه‌های دریافت رادیو ترتیل بیان کرد: فرکانس 95.5 مگاهرتز در موج اف ام، گیرنده‌های دیجیتال و ستاپ باکس‌های خارجی و سیار(بخش‌های رادیو)، سایت رادیو قرآن در داخل و خارج کشور، اپلیکیشن ایران صدا در داخل و خارج از کشور، از طریق ماهواره با جستجوی مجدد در کنار شبکه‌های صداوسیما و رادیونما، راه‌های دریافت رادیو ترتیل است.
مدیر شبکه رادیو قرآن با اشاره به توضیحاتی درباره رادیونما تصریح کرد: اعلام کنداکتور روزانه تلاوت‌های روز در فواصل مختلف، اعلام صوتی همراه با زندگینامه قاری و عکس، تلاوت صوتی همراه با اسلاید صفحات و زیرنویس و اطلاعات لازم از بخش‌های است که علاقه‌مندان می‌توانند از رادیونما دریافت کنند.
ابوالقاسمی در پایان سخنان از خود از زحمات تمامی عزیزان و همکارانی که در برقراری و راه‌اندازی رادیو ترتیل تلاش و کوشش فراوان داشته و در مدتی کوتاه به این مهم دست پیدا کردند، تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۲/۳۱ - ۰۹:۳۷
0
0
سلام با تشکر از همه ی دستندرکار رادیو ترتیل
به نظر من بیشتر از استادان ترتیل ایرانی رو بزارید
دو روز هست تصویر نسبت به خواندن قرآن جلو هست
ممنون از شما
captcha