اشاعه صحیح فرهنگ اربعین به سایر جوامع بشری و دینی مدنظر قرار گیرد
کد خبر: 3715151
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
فرماندار صومعه سرا:

اشاعه صحیح فرهنگ اربعین به سایر جوامع بشری و دینی مدنظر قرار گیرد

گروه اجتماعی - فتح الهی با بیان اینکه تفکر والای نهضت عاشورا برای جامعه فضائل بسیاری به ارمغان آورده است، گفت: اشاعه درست فرهنگ اربعین به سایر جوامع بشری و دینی مد نظر قرار گیرد.

به گزارش ایکنا از گیلان، علی فتح الهی، فرماندار شهرستان صومعه سرا امروز، 26 اردیبهشت در ستاد ساماندهی زائرین اربعین حسینی، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، با بیان اینکه الگوبرداری از مکتب عاشورا می تواند اتفاقات خوبی را در زندگی انسان رقم بزند، گفت: کل واقعه عاشورا صبح تا عصر بیش نبود ولی کل دنیا را تحت تاثیر تفکر ناب عاشورا قرار داد.

وی با بیان اینکه تفکر والای نهضت عاشورا برای جامعه فضائل بسیاری به ارمغان آورده است، تصریح کرد: اگر مسیر را درست نشناسیم و بصیرت کافی در زمینه های مختلف نداشته باشیم نمی توانیم سعادتمند شویم و راه سعادت و عاقبت به خیری ادامه مکتب عاشوراست و این همان «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» می باشد.

اشاعه درست فرهنگ اربعین به سایر جوامع بشری و دینی مد نظر قرار گیرد

فتح الهی، اربعین را حرکت بزرگی دانست که تمامی افراد با هر جنسیت، سن و مذهبی که دارند با هم همنوا شده و جای در پای کاروان اهل بیت(ع) در مسیر زنده نگه داشتن قیام عاشورا قدم بر می گذارند.

این مقام مسئول ادامه داد: اولین چیزی که در این راه باید بشناسیم شور حسینی به همراه شعور حسینی است که از آموزه های کربلا و فرهنگ اباعبدالله(ع) است.

فرماندار صوممعه سرا اشاعه درست فرهنگ اربعین به سایر جوامع بشری و دینی، برقراری نظم و امنیت در کشور پر حادثه عراق و مردمی کردن مباحث پشتیبانی و استفاده هرچه بیشتر از کمک های مردمی را از جمله محورهای برنامه های این ستاد دانست.

وی همچنین شب های ماه مبارک رمضان و ماه محرم را فرصت مناسبی برای استفاده از ظرفیت هیئت های امنای مساجد و مردم در جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی برای مراسم اربعین دانست و گفت: مدیران نیز با نیت قلبی خود در ستاد زائرین اربعین حسینی حضور پیدا نمایند و براساس شرح وظایف به بهترین شکل عمل کنند و این حرکت بزرگی که شکل گرفته را در مسیر اصلی خود حفظ و گسترش دهند.

انتهای پیام

captcha