اجرای طرح «ربیع‌القرآن» همزمان با ماه رمضان در آذربایجان غربی
کد خبر: 3715190
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲

اجرای طرح «ربیع‌القرآن» همزمان با ماه رمضان در آذربایجان غربی

گروه معارف - مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجانپ غربی از اجرای دومین دوره طرح ربیع القرآن همزمان با ماه مبارک رمضان در استان خبر داد.

همه با هم مهمان ضیافت الهی هستیم

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، رمضان از آن ماه هایی است که از کودکی با وجود ما عجین شده است و کمتر کسی است که دلتنگ روزهای زیبا و معنوی این ماه پرعظمت نباشد.

همه وقتی صدای ربنا را می شنویم بی صبرانه و با شوقی وصف ناپذیر سر سفره افطار می نشینیم و انتظار اذانی را می کشیم که همه روزه می شنویم، ولی گویی این بار شنیدن اذان و خواندن دعا پای سفره افطار لذت دیگری دارد که نمی توان وصفش کرد.

این ماه آنقدر زیباست که گویی خداوند چراغی در دل همه روشن می کند و مهربانی در دل مردم جوانه می زند، بداخلاق ترین انسان هم در این ماه گویی شرمی تمام وجودش را فرا می گیرد که مهربانی را پیشه می کند.

مسجد آغداش در دل محله قدیمی و تاریخی ارومیه، محله شورشورا واقع شده است که همه ساله زنان محله چند روز زودتر با برپایی مراسم ختم قرآن به استقبال این ماه عزیز می روند.

زهرا حبیبی عضو هیئت امنای مسجد آغداش در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی می گوید: همه ساله زنان محله با عشق و علاقه خاصی گرد هم آمده و همدیگر را در قرائت و ختم قرآن همراهی می کنند.

وی با بیان اینکه ماه رمضان ماهی است که جوانان علاقه فراوانی به آن دارند، بیان کرد: جوانان در این ماه از محرمات دوری می کنند و بیشتر به سوی خدا نزدیک می شوند و امیدواریم که بتوانند همیشه و در همه روزهای سال در راه خدا قدم بردارند.

حبیبی با تاکید بر اینکه مسجد آغداش در محله ای تقریبا محروم واقع شده است، افزود: مردم منطقه با وجود بضاعت مالی و مشکلات اقتصادی فراوان، در حد توان خود در برپایی مراسمات سحری و افطار مسجد کمک می کنند و همین یکدلی و مهربانی مردم منطقه موجب شده است تا در این مسجد همواره به روی مردم محله باز باشد.

فریده جلیلی یکی از اعضای همیشگی جلسات ختم قرآن مسجد آغداش نیز به ایکنا گفت: رمضان ماهی است که همه از اغنیا گرفته تا فقرا، مهمان سفره الهی هستند و گوشه ای از کرامات و نعمت خداوند را دریافت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: جلسات قرآنی همواره در مسجد دایر است ولی ماه رمضان که می آید گویی حال و هوای برگزاری جلسات قرآن نیز عوض می شود که این حال خوب و معنوی از باعظمت بودن مهمانی خدا نشات می گیرد.

همه با هم مهمان ضیافت الهی هستیم

اجرای طرح ربیع القرآن همزمان با ماه مبارک رمضان در استان

مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون ‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی از اجرای دومین دوره طرح ربیع القرآن همزمان با ماه مبارک رمضان در استان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین اباذر بیگی مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون ‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی بیان کرد: سال گذشته طرح ربیع القرآن در بیش از ۸۰۰ کانون فرهنگی و هنری استان اجرا شد که امید است امسال در بیش از یک هزار مسجد این طرح برگزار شود. 

وی افزود: ماه رمضان ماه بهار قرآن است و در این ماه باید توجه ویژه ای نسبت به قرآن گردد و هدف از اجرای این طرح نیز هرچه باشکوه برگزار کردن مراسم قرآن در مساجد است. 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما از اجرای طرح ربیع القرآن در کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایجاد جنب و جوش با رویکرد قرآنی در مساجد برای اعضای کانون ها و علاقه مندان به قرآن در ماه مبارک رمضان است. 

همه با هم مهمان ضیافت الهی هستیم

اعزام 2 هزار روحانی به مساجد آذربایجان غربی در ماه رمضان

حجت الاسلام والمسلمین محمد داداش زاده مدیرکل سازمان تبیلغات اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی با بیان اینکه 2 هزار مبلغ و رحانی به شهرستان ها اعزام خواهند شد، بیان کرد: 1 هزار و 700 مبلغ بومی و 300 مبلغ نیز از استان قم در ماه مبارک رمضان در استان حضور خواهند داشت. 

وی خاطرنشان کرد: 2 نفر روحانی نیز از مجمع عالی تفسیر قم به استان اعزام خواهند شد که یک روحانی در ارومیه و روحانی دیگر در شهرستان میاندوآب حضور خواهند داشت.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: برای ورود به ماه میهمانی بزرگ خدا نیاز به مقدماتی است تا بتوانیم با دلی پاک حضور یابیم، عده ای این سعادت را داشته اند که مقدمه ورود به ماه بهار قرآن را از رجب شروع کنند و ما نیز در این آخرین روزهای ماه شعبان باید فرصت را غنیمت دانسته و بهره ببریم. 

حجت الاسلام والمسلمین داداش زاده ادامه داد : بنا به فرموده نبی مکرم اسلام در ماه رمضان نفس کشیدن و حتی خواب مومن عبادت به حساب می آید و هر آیه از قرآن که تلاوت کند ثوابی برابر با تلاوت کل قرآن را دارد و چه نیکوست که بتوانیم از لحظه به لحظه ماه مبارک رمضان برای خواندن قرآن و تضرع به درگاه خدا استفاده کنیم. 

انتهای پیام

captcha