استقبال از ماه رمضان در صفحات معارفی رسانه‌ها/ دیدار جامعه قرآنی با مقام معظم رهبری
کد خبر: 3715195
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹

استقبال از ماه رمضان در صفحات معارفی رسانه‌ها/ دیدار جامعه قرآنی با مقام معظم رهبری

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ بیشترین مطالبی که صفحات معارفی رسانه‌ها امروز به آن پرداخته بودند مطالب معارفی در مورد ماه مبارک رمضان بوده است. همچنین برخی خبرگزاری‌ها به دیدار جامعه قرآنی با مقام معظم رهبری در اولین روز ماه مبارک رمضان اشاره کرده‌اند.

استقبال از ماه رمضان در صفحات معارفی رسانه‌ها / دیدار جامعه قرآنی با مقام معظم رهبری

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها امروز 26 اردیبهشت‌ماه و به فاصله یک روز تا آغاز ماه مبارک رمضان به استقبال این ماه پرخیرو برکت رفته‌اند. بارگذاری ادعیه‌ مخصوص این ماه و آداب ورود به آن از جمله مطالبی است که اغلب رسانه‌ها به آن پرداخته‌اند.
خبرگزاری فارس و تسنیم امروز از راه‌اندازی رادیو ترتیل و نیز دیدار جامعه قرآنی با مقام معظم رهبری در طلیعه ماه مبارک رمضان خبر داده‌اند.
ایسنا پیام تبریک رئیس جمهور آمریکا را مخابره کرده و خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز گزارشی از نواهای روحبخش و در عین حال فراموش شده ماه مبارک رمضان منتشر کرده است.
خبرگزاری مهر از تدارک رادیو قرآن برای ماه مبارک رمضان خبر داده و باشگاه خبرنگاران جوان نیز از رونمایی نرم افزار مسجد یاب خبر داده است. ایبنا نیز تنها مطلب منتشر شده امروز خود را به گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام ایازی با موضع آخرین کتاب منتشر شده وی اختصاص داده است. در ادامه نگاهی گذرا به صفحات معارفی رسانه‌ها انداخته‌ایم.
فارس
صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس امروز 26 اردیبهشت‌ماه از دیدار روز پنج‌شنبه جامعه قرآنی با مقام معظم رهبری خبر داده و بر پخش زنده این مراسم از شبکه قرآن و معارف سیما نیز تأکید کرده است. این برنامه ساعت 17 روز پنج‌شنبه 27 اردیبهشت ماه و بر اساس سنتی چندین ساله برگزار می‌شود.
فارس در خبر دیگر خود از راه‌اندازی رادیو ترتیل خبر داده و در آن اعلام کرده است امسال نیز برای دومین سال پیاپی و به مناسبت ماه مبارک رمضان، رادیو قرآن اقدام به راه‌اندازی رادیو تلاوت کرده است تا از طریق این شبکه اقدام به پخش تلاوت‌های ترتیل در طول ماه رمضان نماید.
روز گذشته در فضای مجازی خبرهایی مبنی بر نامناسب بودن وضعیت جسمانی حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی منتشر شد، خبرنگار فارس نیز امروز در تماس با بستگان این معلم قرآن، وخیم بودن وضع جسمانی وی را تکذیب کرده است. در این خبر آمده است؛ «گویا به دلیل فشار کاری زیاد آقای قرائتی دچار کسالت جزئی شده و به بیمارستان و پزشک مراجعه کردند. اما در حال حاضر حال معلم دوست‌داشتنی قرآن خوب است و در منزل بسر می‌برند و در بیمارستان بستری نیستند».
بارگذاری تلاوت ترتیل صفحه 380 قرآن کریم با صدای شهریار پرهیزکار و نیز تلاوتی از جعفر فردی، قاری بین‌المللی کشور از دیگر خبرهای منتشر شده در صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس است.
تسنیم
خبرگزاری تسنیم نیز در صفحه دین، قرآن و اندیشه از راه‌اندازی رادیو ترتیل خبر داده و در خبر دیگری به دیدار جامعه قرآنی با مقام معظم رهبری در طلیعه ماه مبارک رمضان اشاره کرده است.
معرفی برنامه جزءخوانی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) که همزمان با شروع ماه مبارک رمضان در این آستان آغاز می‌شود دیگر خبر این خبرگزاری است. در این خبر تمامی جزئیات برنامه روزانه جزءخوانی در این مکان مقدس اعلام شده است. تشریح برنامه‌های سحرگاهی هیئت‌های مذهبی در ماه مبارک رمضان نیز از جمله دیگر خبرهای امروز خبرگزاری تسنیم است.
همچنین در خبر دیگری از آستان حضرت عبدالعظیم(ع) از برنامه تجلیل از 123 قرآن آموز مرکز قرآنی این آستان خبر داده شده است. این مراسم روز گذشته برگزار شده است.
این خبرگزاری در یکی دیگر از خبرهای خود به موضوع «حکم روزه زن شیرده» پرداخته و در آن به دنبال پاسخی برای این سوال که «چه کسانی نباید روزه بگیرند» رفته است. در ادامه خبرهای این روز با موضوع ماه مبارک رمضان «7 عمل توصیه شده برای روز اول ماه مبارک رمضان» تشریح شده است. برپایی رویداد استارت آپ اسلامی – قرآنی در نمایشگاه قرآن دیگر خبر قرآنی تسنیم با محوریت ماه مبارک رمضان و نمایشگاه قرآن است.
یادداشتی از «حامد شریعتی نیاسر» با عنوان «مستضعفانی که زمین را به ارث می‌برند چه کسانی هستند؟» خبر دیگری در صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم است. عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث دربارۀ وعدۀ قرآنی وراثت زمین به صالحان گفته است؛ «می‌توان تعمیمی کلی برای این آیه قائل شد و آن را مطلق مستضعفان در هر روزگاری معنا کرد».
سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مستشاری، مشاور عالی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در همایش ائمه جماعات و مبلغین دانشگاه‌های استان تهران از دیگر خبرهای امروز تسنیم است.
ایسنا
خبرگزاری دانشجویان ایران امروز و در صحفه دین و اندیشه خود از پیام‌های تبریک جداگانه رئیس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا به مناسبت فرارسیدن ماه رمضان خبر داده است.
غبارروبی بیش از 2000 مسجد استان گیلان در آستانه ماه مبارک رمضان و انتشار کتاب «سبّ موجودات و بررسی علل نهی از آن در قرآن و حدیث» دو خبر دیگر منتشر شده در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران است.
این خبرگزاری همچنین در خبر دیگری از برگزاری اولین نشست هئیت اندیشه‎ورز جشنواره ملی مهدویت با حضور کارشناسان و مسئولان نهادهای فعال مهدوی، فرهنگی و علمی کشور در جهاددانشگاهی واحد استان قم خبر داده است.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی امروز و به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان گذری بر نواهای فراموش شده این ماه داشته است. گزارشی طولانی که خبرنگار تلاش کرده است تا با یادآوری دوباره آنها گرد فراموشی نشسته بر روی این نواها را کنار بزند.
این خبرگزاری همچنین در خبر دیگری به آداب ماه مبارک رمضان با عنوان «آداب حضور در قطعه‌ای از بهشت» پرداخته است. دلنوشته‌ای برای امام علی(ع) به مناسبت ورود به ماه مبارک رمضان و انتشار بسته معرفتی ماه مبارک رمضان با موضوع مهدویت از دیگر خبرهای منتشر شده در در صفحه معارف ایرنا تا زمان تنظیم این گزارش است.
ایرنا همچنین در خبری که به بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اختصاص یافته است به موضوع انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس اشاره کرده و آن اقدام را خباثت آمیز علیه صلح دانسته است.
اشاره به ماه مبارک رمضان به عنوان فرصتی برای جذب گردشگران مسلمان در قالب گزارشی طولانی از دیگر مطالب منتشر شده خبرگزاری جمهوری اسلامی است و آخرین خبر این خبرگزاری به نشست مجمع خیرین مسجدساز استان خراسان جنوبی پرداخته و در آن به نقل از قائم مقام ستاد اقامه نماز بر ساخت مساجد ساده و ارزان تأکید شده است.
مهر
خبرگزاری مهر در صفحه دین از برپایی 114 پایگاه قرآنی در استان قزوین به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داده است. در این پایگاه‌های قرآنی برنامه‌های جزءخوانی قرآن کریم برنامه‌ریزی شده است.
حضور موسسه مهد قرآن در بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم یکی دیگر از عناوین خبری مهر در روز 26 اردیبهشت‌ماه است. ارائه محتوای نکات آموزشی، مسابقه‌ای و متنوع به شکل نرم افزار از جمله خدمات ارائه شده توسط این موسسه در نمایشگاه قرآن است.
تشریح برنامه‌های شبکه رادیویی قرآن در ماه مبارک رمضان خبر دیگر خبرگزاری مهر است، این خبر که با عنوان «برنامه‌های رادیو قرآن در ماه رمضان / از صدای ربنا تا سحرنامه» منتشر شده است روز گذشته در صفحات معارفی انعکاس یافته بود.
باشگاه خبرنگاران جوان
باشگاه خبرنگاران جوان نیز در خبرهای امروز خود در صفحه قرآن و عترت بیشتر به مطالب معارفی در مورد ماه مبارک رمضان پرداخته است.
بارگذاری دعای ابوحمزه ثمالی با نوای حاج مهدی سماواتی، چگونگی مراحل روئیت هلال ماه رمضان، دانلود دعای ماه مبارک رمضان، دعای امام سجاد(ع) هنگام ورود به ماه مبارک رمضان و دعای دانلود افتتاح از جمله خبرهای با موضوع ماه رمضان است که مخابره شده است.
از دیگر عناوین خبری این خبرگزاری می‌توان به «چگونه برای ورود به ماه رمضان آماده شویم»، «انجام چه اعمالی در ماه رمضان مستحب است؟» و «رونمایی از اپلیکیشن مسجدیاب» اشاره کرد. معرفی شهید «محرم قربانزاده» و بیان گوشه‌هایی از زندگی این شهید والامقام از دیگر مطالب منشتر شده در این خبرگزاری است.
ایبنا
خبرگزاری کتاب ایران در صفحه دین در روز 26 اردیبهشت‌ماه و تا زمان تنظیم این گزارش تنها به ارسال یک گفت‌وگو بسنده کرده است. این گفت‌وگو با سیدمحمدعلی ایازی در مورد انتشار جدیدترین اثر وی بوده است. حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی ایازی در این مصاحبه گفته است؛ «شاید درباره پیامبر منابع دیگری نظیر «سیره پیامبر» یا «پیامبر در تاریخ» و ... داریم، اما تاکنون کتابی که در آن شخصیت، آرا و اندیشه‌های پیامبر معرفی شده باشد و مستند به خود قرآن باشد، نداشته‌ایم».

انتهای پیام

captcha