استعدادیابی قرآنی دانشجویان خارجی در الازهر
کد خبر: 3715207
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷

استعدادیابی قرآنی دانشجویان خارجی در الازهر

گروه بین‌الملل - بزرگترین مسابقه استعدادیابی دانشجویان خارجی دانشگاه الأزهر مصر در زمینه‌های حفظ قرآن، سخنرانی و فنون برقراری ارتباط، صداهای دلنشین، شعر، خطاطی و هنرهای اسلامی برگزار خواهد شد.

بزرگترین مسابقه استعدادیابی دانشجویان خارجی الازهر در مصر 

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع؛ این مسابقات به همت مجمع پژوهش‌های اسلامی الأزهر و به منظور افزایش مهارت دانشجویان خارجی در زمینه‌ها و فعالیت‌های مختلف فرهنگی، علمی و فکری صورت می‌گیرد.

محی‌الدین عفیفی، دبیرکل مجمع  پژوهش‌های اسلامی الازهر در این باره گفت: این مسابقه در رشته‌های حفظ قرآن، خطابه و سخنرانی، فنون برقراری ارتباط، صداهای دلنشین، شعر، خطاطی و هنرهای اسلامی برپا خواهد شد که رشته حفظ شامل 4 بخش حفظ کامل قرآن، حفظ سه چهارم کلام وحی، حفظ 15 جزء قرآن و حفظ یک چهارم قرآن کریم می‌شود.

وی در خصوص جوایز نفرات برتر این مسابقات توضیح داد: به 10 نفر برتر هر رشته جوایز نقدی تعلق می‌گیرد و علاقه‌مندان با مراجعه به سایت مجمع پژوهش‌های اسلامی وابسته به الازهر می‌توانند از شروط شرکت در مسابقه و میزان جوایز برگزیدگان اطلاع یابند.

این مسئول مصری در پایان گفت: پس از پایان این مسابقات و تعیین سطح داوطلبان، مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر، دوره‌های آموزشی خاصی متناسب با سطح و تخصص آنها برگزار خواهد شد تا به این دانشجویان خارجی در آینده سفیران شایسته‌ای برای الأزهر در کشورهای خود باشند.

انتهای پیام

captcha